به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای گمنام شیراز با بیان این مطلب اظهار داشت: تعطیل این واحد تهیه غذای بیرون بر پیرو شکایت ثبت شده در سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، مبنی بر وقوع مسمومیت ناشی از مصرف مواد غذایی این واحد صورت گرفت.
محمدحسین کیانفر افزود: در پی بازدید کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای گمنام شیراز و نمونه برداری از مواد غذایی خام و پخته این واحد و ارسال آن به آزمایشگاه، به دلیل آلوده بودن نتایج نمونه برداری مواد غذایی، پرونده متصدی این واحد صنفی به مراجع قضایی ارجاع و با انجام مراحل قانونی، تعطیل شد.
وی، با اشاره به خطر شیوع بیماری های قابل انتقال از مواد غذایی در حین توزیع و فروش، اظهار داشت: تمام متصدیان و کارگران این صنف، باید دوره ویژه بهداشت عمومی را گذرانده و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند.
کیانفر، گفت: بی مبالاتی و سهل انگاری متصدیان و یا کارگران مراکز تهیه و توزیع غذا و رعایت نکردن مسائل بهداشتی از سوی آنها، علاوه بر ایجاد مسمومیت در بین مصرف کنندگان، موجب تعطیلی محل عرضه کننده نیز می شود.
وی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی، مورد را با کارشناسان سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت با شماره تلفن 190، در میان بگذارند.
دریافت: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.