به گزارش ایرنا فریدون حقیقی، چهارشنبه در نشست مجمع عمومی انجمن خیرین مسکن ساز فارس در شیراز افزود:
بسیاری از خانوارهای با سطح درآمدی متوسط به پایین در واحدهای مسکونی که خیران بانی ساخت آنها بوده اند اسکان یافته اند و در حقیقت با مشارکت خیران زندگی آنها متحول شده است.
وی، به احداث 580 واحد مسکن مهر با مشارکت خیران در کشور اشاره کرد و گفت: این واحد ها که همه زیر ساخت های لازم برای آنها تامین شده با مشارکت خیران احداث شده و از نظر کیفیت، دوام و زیبایی بهترین واحد های مسکن مهر به شمار می آید.
حقیقی، همچنین در مورد احداث سرپناه از سوی خیران برای خانوارهای دارای 2 معلول، اظهار داشت: بسیاری از کسانی که اکنون در زمره خانواده های معلول هستند به لحاظ شرایط نامساعد زندگی دچار معلولیت شده اند و مشارکت خیران برای ایجاد تغییر در زندگی این افراد یک کار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ جایگاه پیشتاز بودن استان فارس در امر احداث سرپناه برای نیازمندان گفت: این استان سال های متمادی جایگاه نخست را در این زمینه داشت و با مشارکت خیران گام های بلندی برای خانه دار شدن نیازمندان برداشته شد اما در سال های اخیر این جایگاه قدری افول کرده است.
سرپرست امور پشتیبانی انجمن خیرین مسکن ساز کشور ادامه داد: سال ها طول کشید تا ساختاری به نام انجمن خیرین مسکن ساز در استان فارس به وجود آمد اما این ساختار اگر مورد حمایت قرار نگیرد تعطیل می شود.
حقیقی افزود: انجمن های خیریه در همه زمینه ها فعالیت می کنند و کار آنها قابل ستایش است اما فعالیت در انجمن خیرین مسکن ساز ارزش دو چندان دارد و نباید شاکله این انجمن به دلیل عدم حمایت دولت از هم بپاشد.
وی، به موضوع عدم تحقق وعده های برخی از مسئولان برای تامین زمین مناسب و واگذاری آن به خیران برای ایجاد سرپناه نیازمندان اشاره کرد و گفت: استان فارس پیشتر جایگاه برتر کشوری در این زمینه داشت و همواره در این عرصه در رتبه اول و یا دوم قرار داشت اما با محقق نشدن وعده ها در سال های اخیر و به علت عدم واگذاری زمین مناسب به خیران برای احداث سرپناه نیازمندان، انجمن خیرین مسکن ساز فارس اکنون به رتبه بیست و سوم کشور نزول کرده است.
این مقام مسئول، بر لزوم تداوم حمایت از انجمن خیرین مسکن ساز فارس تاکید کرد و بیان داشت: اگر حمایت های لازم از خیران این عرصه به عمل نیاید، این جایگاه باز هم تنزل خواهد کرد.
حقیقی اضافه کرد: استان فارس رتبه دوم در احداث سرپناه برای خانوارهای دارای 2 معلول روستایی را دارد اما در جانمایی احداث سرپناه برای این خانوارها رتبه هشتم و در جذب تسهیلات و اعتبارات رتبه دهم را دارد، در حالیکه برخی از استان ها مانند لرستان جایگاه بهتری نسبت به فارس دارند.
سرپرست امور پشتیبانی انجمن خیرین مسکن ساز کشور افزود: مهمترین تنگنای موجود و مهمترین مانع بازدارنده برای حفظ جایگاه خیرین مسکن ساز استان فارس، تامین زمین مناسب است.
او گفت: با هماهنگی دستگاه های مختلف هم اینک 300 میلیون ریال کمک بلاعوض برا ی هر خانواده دارای 2 معلول تامین می شود تا صاحب سرپناه شوند و این فرصتی بی بدیل است که نباید به آسانی از آن گذشت زیرا شاید در سال های آتی چنین فرصت هایی برای خانه دار شدن نیازمندان تکرار نشود.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.