به گزارش ایرنا، سرهنگ مصطفی عباسی یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از این تعداد 27 کشته مربوط به شهر شیراز است و پس از آن شهرهای جهرم، فیروزآباد، مرودشت و اقلید بیشترین کشته ها را داشته اند.
وی ادامه داد: در تصادفات رانندگی در شهر شیراز در مدت مشابه سال قبل شاهد کشته شدن 37 نفر در حوادث رانندگی درون شهری بودیم که این تعداد در 2 ماه نخست سال جاری به 27 نفر کاهش یافته است.
عباسی، تعداد حوادث رانندگی شهری استان در 2 ماه نخست امسال را سه هزار و 907 مورد برشمرد و گفت : در تصادفات جرحی نیز طی مدت یاد شده شاهد 2 هزار و 598 تصادف و سه هزار و 253 مصدوم بوده ایم که در تعداد تصادفات و تعداد مصدومان در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب 14 و 16 درصد رشد را شاهد هستیم.
او بیان کرد: تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که 40 درصد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی را موتورسیکلت سواران، 36 درصد را عابران پیاده و 24 درصد را نیز سرنشینان سایر وسایل نقلیه تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: همچنین ظرف 2 ماه نخست امسال 6 هزار و 474 دستگاه خودرو و 9 هزار و 450 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده اند که سه هزار و 92 خودرو و یک هزار و 108 موتورسیکلت مربوط به شهر شیراز است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس گفت: در مجموع در 2 ماه نخست امسال 587 هزار و 733 تخلف در استان اعمال قانون شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد افزایش برخورد با متخلفان را شاهد هستیم.

**ثبت بیش از 16 هزار تخلف توسط دوربین های نظارت تصویری در شیراز
عباسی، با اشاره به ثبت 16 هزار و 645 تخلف به وسیله دوربین های نظارت تصویری در تقاطع های کلانشهر شیراز طی 2 ماه نخست امسال افزود: طی همین مدت دوربین های ثبت سرعت نیز 225 هزار و 869 مورد تخلف و خودروهای دوربین دار نیز 39 هزار و 269 مورد تخلف و در مجموع 281 هزار و 783 تخلف را در معابر مختلف شهر شیراز به ثبت رسانده و اعمال قانون کرده اند.
وی، یکی از معابر حادثه ساز شهر شیراز را محور شهرک گلستان تا صدرا دانست وافزود: در این محور در بحث ایمنی و کنترل تخلفات با توجه به نداشتن متولی خاص با مشکلاتی مواجه هستیم و تصادفات منجر به فوت بسیاری در این محور روی می دهد.
او ادامه داد: بنا است که پس از آماده سازی زیرساخت ها توسط شهرداری صدرا، شهرداری شیراز اقدام به نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف در این محور کند که امیدواریم این اتفاق هرچه سریعتر روی دهد.

**محدودیت های ترافیکی شب های قدر
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس، در خصوص محدودیت های ترافیکی شب های قدر نیز گفت:برای فراهم کردن شرایط برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر مراسم احیا و شب های قدر، یک سری محدودیت های ترافیکی در معابر اطراف و منتهی به حرم های مطهر شاهچراغ (ع)، سید علاالدین حسین (ع) و علی ابن حمزه (ع) اعمال خواهد شد.
عباسی گفت: با هماهنگی معاونت حمل و نقل و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز، اتوبوس هایی برای جا به جایی شهروندان پیش بینی شده و بنابراین تقاضای ما از مردم این است که حتی المقدور از استفاده از وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند.
وی افزود: در صورت استفاده از وسایل نقلیه شخصی، خودرو حتما باید در پارکینگ یا مکان های که ممنوعیت پارک وجود ندارد پارک شود و در غیر این صورت خودرو متخلف توسط پلیس اعمال قانون و به پارکینگ منتقل خواهد شد.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.