به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری در آیین روز جهانی صنایع دستی در شیراز بیان داشت: در سال 95با همکاری اتحادیه صنایع دستی این استان و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی، 85 نمایشگاه و بازارچه موقت صنایع دستی در فارس برگزار شد.
وی، به موضوع حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور ماه 96 نمایشگاه های هفتگی صنایع دستی در استان فارس برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه در کشور طرحی با عنوان کیوسک های صنایع دستی مطرح شده است، اظهار داشت: این استان با هدف معرفی هر چه بهتر رشته های صنایع دستی به مردم، اقدام به تصویب دستور کار استقرار ویترین های صنایع دستی در دستگاه های اجرایی فارس کرده و این طرح در سال 96 اجرایی می شود.
امیری اضافه کرد: در سال 95 ایجاد دهکده صنایع دستی برای نخستین بار در کشور با همکاری بخش خصوصی در این استان کلید خورد و این طرح تا پایان سال 96 در سه حوزه تولید، آموزش و عرضه به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: همچنین در سال 95 معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان برای حمایت از تولید کنندگان محصولات صنایع دستی اقدام به صدور 396 پروانه تولیدی انفرادی، 18 پروانه تولیدی کارگاهی و 130 پروانه مشاغل خانگی کرد.
ای مقام مسئول بیان کرد: موضوع آموزش صنایع دستی در تولید، عرضه و فروش نیز از جایگاه خاصی برخوردار است و به همین سبب در سال 95 علاوه بر آموزش یک هزار و 308 نفر از طریق برگزاری کلاس های آموزشی، با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی همچون کمیته امداد و اداره کل زندان ها نیز یک هزار و 500 نفر با رویکرد اشتغالزایی در این حوزه، در رشته های مختلف صنایع دستی آموزش های لازم را فرا گرفتند.
او گفت: امیدواریم امسال نیز با توجه به طرح ضربتی اشتغال در روستاهای هدف گردشگری که از سوی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه شده، تحولی در تولید و اشتغال عرصه صنایع دستی در روستاهای استان فارس ایجاد شود.
وی، با اشاره به شعار امسال که با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده، گفت: می توان با اطلاع رسانی و معرفی رشته های صنایع دستی، هنرمندان و صنعتگران، پرداختن به موضوع آموزش و حضور پر رنگ در نمایشگاه های داخلی و خارجی، شاهد تحولی شگرف در عرصه رونق اقتصادی، ارز آوری و اشتغالزایی در کشور از طریق حمایت از صنایع دستی این صنعت پاک و ارزان قیمت باشیم.
بیستم خرداد (مصادف با دهم ژوئن) روز جهانی صنایع دستی است و سر آغاز هفته ای به همین نام است که تا روز بیست و هفتم این ماه ادامه دارد.
7368 /6118
دریافت خبر: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.