به گزارش ایرنا، علی اکبر یساقی شامگاه جمعه در آیین جشن گلریزان خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس در شیراز افزود: پارسال افزون بر 9 هزار زندانی جرائم غیرعمد با 700 میلیارد تومان بدهی با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شدند.
وی با بیان اینکه ستاد دیه کشور سابقه ربع قرن فعالیت دارد بیان کرد: این ستاد در این مدت موفق شده است که 100 هزار زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کند.
نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین اظهار کرد: خیرین استان فارس همواره از نظر میزان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در جایگاه برتر کشور قرار دارند.
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این آیین گفت: علت افزایش زندانیان جرائم غیرعمد و مالی، مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی و ... است.
علی القاصی مهر افزود: ما به‌جای پیشگیری و خشکاندن ریشه‌های فقر، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی، با معلول مبارزه می‌کنیم.
به گفته وی افراد مجرم به‌تنهایی مقصر نیستند و درواقع انسان‌های بی‌گناهی هستند که نیاز به حمایت و کمک مسئولان و خیرین دارند.
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که برخی از افراد به دلیل ناتوانی از پرداخت دیه تصادف و حوادث کارگاهی به زندان می روند، بیان کرد: برخی از جاده‌های استان ایمن نیستند و تجهیزات استاندارد هم در کارگاه‌ها استفاده نمی‌شود و افرادی به صورت غیرعمد دچار حادثه و راهی زندان می‌شوند.
وی ادامه داد: هم اینک استان فارس از نظر شمار زندانیان جرائم غیرعمد و محکومیت مالی غیراز کلاهبرداری جایگاه نخست کشور را دارد.
القاصی مهر افزود: یک هزار و 138 زندانی جرائم غیرعمد در استان فارس هم اینک در زندان های فارس به سر می برند و چشم انتظار کمک های خیرین هستند.
در این آیین و با کمک های خیرین، خبر آزادی 23 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اعلام شد.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.