به گزارش ایرنا ، در این مراسم که شامگاه جمعه در شیراز برگزار شد ، دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری استاد دانشگاه و نویسنده معاصر بیان داشت : فروتنی در رفتار و برجستگی آثار دو ویژگی صدرا ذوالریاستین است که هم در رفتار فردی و هم در آثار این شاعر و نویسنده شیراز قابل مشاهده است .
انصاری لاری گفت : نامگذاری برخی از آثار این استاد ادبیات فارسی به نام غزلواره یا شاید غزل بیانگر آن است که صدرا ذوالریاستین نمی خواهد آثارش را شعر یا غزل بنامد و در مقابل شاعرانی مانند سعدی و حافظ فروتنی کرده است .
استاندار اسبق فارس با اشاره به دو نمای کلی غزل و شعر حماسی در اشعار صدرا ذوالریاستین گفت : شعر صدرا هم از استواری حماسه و هم از لطافت غزل بهره برده است و اگر قرار باشد این گونه اشعار روزی در کشور ثبت شود باید به نام صدرا ثبت شود ، صدرا ذوالریاستین غزل و حماسه و سرایش توام یک شعر با این دو قالب شعری را به بهترین و شایسته ترین وجه انجام داده است .
دکتر محمدرضا خالصی روزنامه نگار و استاد دانشگاه نیز با تجلیل از شخصیت صدرا ذوالریاستین روح حماسی اشعار صدرا را ستود و بیان داشت : نتایج افکار و علایق و عواطف یک ملت که در طی قرن ها تنها برای بیان عظمت و نبوغ آن قوم به وجود آمده است در شعر صدرا موج می زند.
خالصی اضافه کرد : شعر صدرا سرشار از یاد جنگ ها، پهلوانی ها، جان فشانی ها و در عین حال لبریز از آثار تمدن و مظاهر روح و فکر مردم یک کشور است که همراه با غزل و حماسه ارائه می شود .
صدرا ذوالریاستین شاعر و نویسنده معاصر تا کنون آثاری مشتمل بر 15 کتاب و حدوداً 5 هزار مقاله مطبوعاتی به چاپ رسانده است .
وی زاده 1315در شیراز است و مردی در تاریکی روحش ، شراب تلخ ،غزلواره ؛ شاید غزل و یاغی از آثار اوست .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.