به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد جواد کبیر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای راه اندازی نخستین سامانه مکانیزه رسیدگی تائید دارو واسناد پزشکی بیمه سلامت درشیرازدرگفت و گوبا خبرنگاران اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی از سازمان های بیمه گرمطالبات چند ماهه دارد و بیمه سلامت برای پرداخت این مطالبات تخصیص اعتبارات فارس را به صورت ویژه در نظر گرفت .
کبیر با بیان اینکه 35 درصد از مراجعه کنندگان مراکز درمانی شیراز از دیگر استان های کشور به این شهر سفر می کنند گفت: ضروری است اعتبارت درمانی استان فارس پرداخت شود تا مطالبات این دانشگاه به پزشکان نیز تسویه شود.
وی اضافه کرد: طی نشست هایی که با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیرازبرگزار شده است چگونگی پرداخت این مطالبات بررسی شد و بزودی اعتبارقابل توجهی برای سازمان بیمه سلامت استان فارس درنظر گرفته می شود تا با پرداخت آن بخشی از چالش های پیش روی دانشگاه پزشکی شیراز برطرف شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بر لزوم همکاری و تعامل بین سازمان های بیمه گر و مراکز درمانی و افزایش فرصت خدمت به مردم در دولت تدبیر و امید تاکید کرد و گفت : با مضاعف شدن خدمت خدمتگزاران مردم ، بارقه های امید در دل مردم ایجاد شده است و در نظر گرفتن حقوق سلامت مردم نماد حقوق شهروندی است و میثاقی است که ما با مردم بسته ایم و به آن پایبند هستیم .
کبیر به آمار 40 میلیون نفری بیمه شدگان در کشور اشاره کرد و گفت : حدود نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند ، مهمترین سرمایه بیمه سلامت اعتماد مردم است ، 11 میلیون بیمه شده جدید در کشور ثبت شده است که با حذف همپوشانی‌ها بیمه ها جمعیت تحت پوشش جدید را به 9 میلیون نفر رسانده ایم.
این مقام مسئوول همچنین بر لزوم خدمات رسانی سازمان های بیمه گر به بیمااران خاص تاکید کرد و گفت : 68 هزار نفر از بیماران خاص از بیمه سلامت خدمات دریافت می کنند ، 10 درصد این بیماران در استان فارس زندگی می کنند و سعی شده است پوشش کاملی از خدمات به این بیماران ارائه شود .
کبیر همچنین به مراجعات صعودی بیماران خاص به مراکز درمانی اشاره کرد و اظهار داشت : در سالهای گذشته، بار مراجعات بیماران خاص به مراکز تشخیصی درمانی، روندی صعودی داشته که این امر بیانگر افزایش دسترسی به مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیصی درمانی خاص و سرطانی و نیز بهبود کمّی و کیفی خدماتی است که بهره مندی بیشتر بیماران خاص از این خدمات را به همراه داشته است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران راه اندازی سامانه مکانیزه تائید دارو مرتبط با اسناد پزشکی در استان فارس را نیز اقدامی ابتکاری برای بالا بردن سرعت عمل در روند ارائه خدمات به بیمه شدگان دانست که در 71 بیمارستان فارس فعال شده است .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.