به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا ، نبی الله مرادی در دیداربا رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: زمانی برای اول شدن در تولید گندم بسیاری از منابع آبی را هدر دادیم ، اگر درست مدیریت نکنیم با خشکسالی چند ساله و عدم بارش شاهد ایجاد مشکل برای آب شرب هم خواهیم بود.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود:با توجه به از دست رفتن منابع آب سطحی و زیرزمینی در فارس، این استان در معرض خطر ریزگردها قرار دارد و باید برای احیای تالاب‌ها اقدامی جدی شود.
مرادی گفت: سال 88 در استان فارس شاهد 113 روز هوای ناسالم بودیم و با اقداماتی که انجام شد تعداد روزهای ناسالم در سال 95 به صفر رسید.
وی از رئیس کل دادگستری استان فارس خواست که همانگونه که در پرونده های منطقه حفاظت شده بهرام گور و پالایشگاه شیراز از محیط زیست استان بخوبی دفاع شد در دیگر موارد نیز محیط زیست از حمایت قانون بهره مند باشد .
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:زمانی که همه مردم درک درستی از محیط زیست داشته باشند هر کدام از شهروندان به مدافع محیط زیست تبدیل می شوند و برای رسیدن به این مهم، نیاز به فرهنگ سازی است که محیط زیست باید اقدام کند.
علی القاصی مهر افزود: کاری که دستگاه قضا می کند نیز همین است چرا که با دادن احکام جایگزین با رویکرد اجتماعی برای حفظ محیط زیست این حکم انعکاس محیطی دارد و می تواند مردم آن منطقه را آگاه و ملزم به حفظ محیط زیست کند.
وی گفت: قانون با جدیت با موارد تخریب محیط زیست برخورد می کند.
این دیدار به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد.
16 الی 21 خردادماه هفته محیط زیست است .
دریافت : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.