داستان از زمانی آغاز شد که پرونده تخلفات چند عضو سابق شورای این شهر تا جایی پیش رفت که انحلال این شورا را در پی داشت. حال در اولین قدم از دور جدید شورای این شهر و برگزاری انتخابات این شورا و حرف و حدیث هایی که به گوش می رسد به نظر می آید قصه دنباله دار شورای شهر صدرا هنوز ادامه دارد و خبرها حاکی از انجام برخی تخلفات، تقلب و حتی احتمال ابطال انتخابات این شهر است که البته عدم تایید صحت انتخابات از جانب هیات نظارت استان این اخبار را تقویت کرد، اتفاقی که اگر رخ دهد شهروندان صدرا باید تا 2 سال دیگر برای انتخاب اعضای شورای این شهر انتظار بکشند.
دبیر هیات نظارت بر انتخابات استان فارس در این ارتباط به «خبرجنوب» گفت: صحت این دور از انتخابات شورای شهر صدرا به تایید هیات نظارت استان نرسیده و ما پیشنهاد ابطال انتخابات این شهر را به هیات مرکزی نظارت ارایه کرده ایم و آن ها نیز 5 روز فرصت دارند تا در خصوص این پیشنهاد نظر خود را اعلام کنند.
حفاری در خصوص دلایل این پیشنهاد از جانب هیات نظارت استان اظهار داشت: تعدد تخلفات در این دور از انتخابات شهر صدرا به ویژه در بعضی موارد از جمله خرید و فروش رای و حضور افراد غیربومی و غیرساکن در این شهر باعث شد تا ما برای ابطال انتخابات این شهر به جمع بندی برسیم.
وی تصریح کرد: ما دلایل خود را در هیات مرکزی ارایه کردیم و حال آنها هستند که برای ابطال انتخابات صدرا باید قانع شده و رای خود را صادر کنند.
حفاری در خصوص آینده شورای شهر صدرا در صورت ابطال انتخابات گفت: درصورت باطل شدن انتخابات شهر صدرا، دور آینده 2 سال دیگر به صورت میان دورهای با مجلس برگزار میشود و تا آن زمان نیز استاندار فارس به عنوان قائم مقام شورای شهر صدرا در زمینه فعالیت های این شهر تصمیم گیری می کند.
رئیس هیات اجرایی انتخابات و فرماندار شهرستان شیراز نیز به «خبر جنوب» گفت: با توجه به مقایسه این دور از انتخابات شورای شهر صدرا با دور قبل و تخلفاتی که وجود داشت از نظر هیات اجرایی و نظارت این انتخابات مورد تایید است.
حیدر عالیشوندی افزود: با توجه به تایید صحت انتخابات از جانب هیات نظارت و اجرایی شهرستان کسانی که پیشنهاد ابطال انتخابات صدرا را مطرح کردند باید دلایل و مدارک مستندی را برای باطل شدن انتخابات ارایه کنند، اما از نظر ما این انتخابات به طور کامل مورد تایید است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667781
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.