به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، حسن فیاض پور درجلسه ستاد پیشگیری از حریق در اراضی ملی افزود: با پیش بینی های صورت گرفته، از توان و ظرفیت تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و سایر دستگاه‌های امدادی بهره گرفته می شود و این دستگاه ها درکنار نیروهای منابع طبیعی ومحیط زیست برای مقابله و مهار آتش سوزی های احتمالی در صحنه حاضر خواهند بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اهمیت پیشگیری و فرهنگ سازی برای مقابله با حریق های احتمالی در عرصه های طبیعی استان افزود: اهمیت حفظ انفال ومنابع طبیعی برکسی پوشیده نیست و دراین راستا براساس برنامه ریزی و استراتژی های پیش بینی شده امیدواریم شاهد کاهش قابل توجه سطح و تعداد آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی استان باشیم.
وی در ادامه بر ضرورت آسیب شناسی گسترده اراضی ملی واقع در استان فارس در راستای شناسایی، مکان یابی وعلل وقوع آتش سوزی در نقاط بحرانی تاکید کرد.
فیاض پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه برخی آمارهای غیر واقعی وغلط در زمان آتش سوزی به رسانه ها گفت: ارزیابی، ارائه اطلاعات و گزارش های آتش سوزی در زمان وقوع حریق از سوی دستگاه های خدمات رسان و منابع غیر وابسته کاملا ممنوع و غیر قانونی است و این مهم تنها با نظارت کامل منابع طبیعی و محیط زیست ودر حوزه استحفاظی این دستگاه ها صورت می گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این جلسه گفت: هم اینک ستاد پیشگیری از حریق و حفاظت از منابع طبیعی در تمامی شهرستانهای استان در راستای مهار آتش‌سوزی‌ها و کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از آن راه اندازی شده است.
مهرزاد بوستانی افزود: نقاط بحرانی اراضی ملی در استان فارس شناسایی و به سه طبقه حساس،عادی و کمتر حساس تقسیم بندی شده اند.
وی ادامه داد: با هماهنگی های ایجاد شده اقدامات بسیار خوبی با سایر دستگاهها برای مشارکت در اطفاءحریق های احتمالی به وجود آمده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس ادامه داد: همچنین هماهنگی های لازم برای جلوگیری از خسارت‌ها به صورت مشارکت همه جانبه با فرمانداریها،نیروهای انتظامی و نظامی استان ،دهیاران وسازمان های مردم نهاد برای ارائه راهکار مناسب برای رفع مشکلات احتمالی و آموزش صحیح اطفای حریق در این مواقع انجام شده است.
بوستانی با بیان این که در حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم، افزود: هم اینک اقدام هایی از جمله آموزش های عمومی به دهیاران وسازمان های مردم نهاد، نیروی دیده‌بان، خرید تجهیزات مورد نیاز و تامین بالگرد و نیزتقویت گشت های مراقبت و نگهبانی برای جلوگیری از حریق‌های احتمالی انجام شده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس یادآور شد: به کارگیری نیروی قرق بان فصلی در مناطق بحرانی، تشکیل گروه های مردمی 15 نفره اطفای حریق در شهرستانها ،احداث آتش بر در مرز مناطق حساس و نیز استقرار کانکس و مخازن آب در مناطق حساس و بحرانی با همکاری نیروی بسیج از دیگر اقدامات موثر در این راستاست.
بوستانی همچنین گفت: تعدادی دستگاه دمنده با کارکرد خاموش کردن آتش به صورت آزمایشی و برای نخستین بار در عرصه های منابع طبیعی فارس خریداری شده است که این دستگاه ها در حال آزمایش نهایی است تا در مواقع بروز حریق مورد استفاده قرار گیرد.
6113/ 2027
تنظیم خبر: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.