دکتر فرید مُر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده کشاورزی شیراز که 13 خردادماه در آیینی بهره برداری شد، نیز در همین راستا آغاز به کار کرد.
وی اظهار کرد: این مرکز رشد دومین مرکز با این کارکرد در دانشگاه شیراز محسوب می شود و پیش از این نخستین مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده بود.
رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به تفاهم نامه این پارک علم و فناوری با دانشگاه شیراز گفت: مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده کشاورزی این دانشگاه نیز بر اساس این تفاهم نامه ایجاد شده است و آمادگی پذیرش چهار شرکت را در آغاز فعالیت دارد.
وی یادآوری کرد: یکی از اهداف پارک علم و فناوری فارس حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه ها و اعضای هیات علمی و حرکت به سوی دانشگاه های کارآفرین است و راه اندازی مراکز رشد نیز با چنین هدفی صورت می گیرد.
مر گفت: هم اینک علاوه بر مرکز رشد واحد های فناور ICT ، مراکز رشد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی، مرکز رشد فنـاوری جامع و هشت مرکز رشد واحد های فناور در سطح استان زیر نظر پارک علم و فناوری فارس مشغول به فعالیت هستند که بیش از 220 شرکت فناور را تحت حمایت خود قرار داده اند.
وی بیان کرد: پارک علم و فناوری فارس زیر ساختی مناسب جهت توسعه فناوری، کارآفرینی و اشتغال زایی تخصصی به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهها از طریق ایجاد شرکتهای کوچک و متوسط و حمایت ازآنها تا تجاری کردن نتایج فعالیتهایشان است.
7387/ 2027
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.