به گزارش خبرنگار ایرنا ، در نسخه ای از این نامه که یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی هم ارسال شده دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خطاب به دکتر محمد رضا ادراکی رئیس بیمارستان نمازی شیراز نوشته است :
ضمن تشکر از جنابعالی و همکاران، استادان و پرسنل محترم که صبورانه و ایثارگرانه، به خدمت رسانی به مردم عزیز نه تنها استان فارس، بلکه مردم سایر نقاط کشور می پردازید ، در آخرین گزارش مربوط به اردیبهشت ماه امسال از 6هزار 200بیمار مراجعه کننده به بیمارستان نمازی، 2هزار 360 بیمار از خارج استان فارس بوده است.
در ادامه این نامه آمده است: علی رغم آنکه از شدت فشار کمبود نقدینگی به بیمارستان اطلاع دارم، اما به دلیل آنکه دریافت نقدی از بیماران غیراورژانس باعث آسیب به بیماران، به ویژه نیازمندان خواهد شد، لذا مجددا با امید به اینکه بیمه های تامین اجتماعی و سلامت ایران موضوع را جدی تر از قبل پیگیری و نسبت به انجام وظیفه قانونی خود از پرداخت بدهی در حداکثر 2 ماه پس از پایان هر ماه اقدام نمایند، با درخواست نقدی از بیماران غیراورژانسی از هجدهم خرداد 96 فعلا موافقت نمی شود و از جنابعالی و همکاران درخواست می کنم شبیه آنچه هم اکنون نیز انجام می شود، به ارایه خدمات ادامه دهید.
در ادامه این نامه آمده است : بدیهی است که این موضوع به معنای پایان ناپذیربودن تحمل بیمارستان ها نمی باشد و مسوولین کشوری بیمه در اسرع وقت باید مشکل جدی جاری را حل نمایند.
دکتر محمد رضا ادراکی رئیس بیمارستان نمازی شیراز اخیرا در نامه ای با اشاره به مطالبات بیمارستان نمازی از سازمان های بیمه گر خواستار آزاد شدن نرخ وصول از بیماران از تاریخ 18 خرداد 96 شده بود .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بدهی های حدود 750 میلیارد تومانی بیمه ها به این دانشگاه، گفت: با وجود این حجم از بدهی ها که بی شک نیروهای درمانی استان را با مشکل مواجه ساخته است، چرخه ارایه خدمات سلامت قابل توقف نیست.
دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه پزشکان و کارکنان ارایه خدمات سلامت در استان فارس به نحوی در خدمت رسانی به بیماران کوشا بوده اند که استان فارس همواره به عنوان مرکز برجسته پزشکی، مورد توجه مردم کشور و حتی کشورهای همسایه قرار گرفته است، گفت: در این برهه نیز علی رغم دشوارتر شدن ارایه خدمت، نیروهای درمانی استان، با روحیه ای جهادگونه تر از پیش، صبورانه در خدمت رسانی کوشا هستند.
وی ادامه داد: اکنون با گذشت چند سال از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت که حجم عظیم خدمات آن در کشور، کام همه هم میهنانمان را شیرین کرده و به عنوان دستاورد جاویدانی در تاریخ کشور رقم خورده است، قطار سلامت ایران با شتابی گسترده تر از همیشه، حرکتی رو به جلو را پیش گرفته که یکایک نیروهای بهداشت و درمان کشور، دست در دست یکدیگر، در شتاب آن سهیم هستند.
ایمانیه فعالیت در عرصه سلامت را نه تنها یک حرفه، بلکه یک خدمت ارزشمند خواند که با ارزش های مادی قابل قیاس نیست و گفت: با وجود دشواری های خدمت به بیماران، بدون شک همین امر همواره پشتوانه و انگیزه بخش تلاش های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و دیگر نیروهای خدوم عرصه سلامت بوده، اما اکنون که تعویق های طولانی در پرداخت های بیمه ای، موجب کاهش توان مسوولان سلامت در ادای دین خدمات همکارانمان شده، باز هم با اتکا به انگیزه های معنوی خدمت در عرصه سلامت، چرخه خدمات رسانی را متوقف نمی سازیم.
او گفت: ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه آنان، علی رغم بی توجهی هایی که موجب این تاخیر و تعویق ها شده خود را نسبت به عذرخواهی در این شرایط مسئول می دانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تعویق متوسط 10 ماهه کارانه پزشکان و هفت ماهه معوقات کارکنان بیمارستان های استان، اضافه کرد: اکنون نه تنها مردم فارس، بلکه مردمان خطه جنوب کشور، به دریافت خدمات درمانی در بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز درمانی در استان فارس امیدوار هستند و نمی توان از کنار این امید به سادگی گذشت؛ بنابراین با وجود همه دشواری ها که امیدواریم مسئولان بیمه ها نسبت به رفع آن ها مسئولانه تر عمل کنند، در کنار مردم عزیزمان هستیم و کار ارایه خدمت را به روال گذشته و بدون خلل، ادامه می دهیم.
همچنین معاونان درمان و توسعه مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه ای به همه مراکز بهداشتی درمانی استان فارس از آنان خواسته است به رغم بدهی 750 میلیارد ریالی سازمان های بیمه گر به دانشگاه به خدمات خود به بیمه شدگان با همان نرخ مصوب قبل ادامه دهند تا خللی در روند درمان مردم به وجود نیاید .
این در حالی است که سازمان های بیمه گر نیز مدعی بدهی میلیاردی دولت به بیمه ها هستند و در عین حال که بر ضرورت پرداخت بدهی سازمان های بیمه گر به دانشگاه و بیمارستان ها تاکید دارند بر لزوم پرداخت بدهی دولت به سازمان های بیمه گر نیز تاکید می کنند .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.