به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، پرونده شورای‌چهارم لامرد در حال بسته‌شدن است و اکثر  منتخبان شورای‌پنجم با انتقاداتی از عملکرد شورای‌چهارم به دنبال این هستند که تغییراتی در همه ابعاد شهر ایجاد کرده و فضای آرام همراه با توسعه و پیشرفت در شهر لامرد حاکم سازند.

انتخابات اردیبهشت‌ماه در لامرد بگونه‌ای رقم خورد که اصولگرایان لامرد با تلاش مضاعف توانستند تنها دو گزینه از پنج نفر ائتلافی خود را به ساختمان سرخ شورای شهر لامرد برسانند که آن هم سهم عبدالرضا منصوری و درویش صفری شد و امروز آمده اند با کوله ای از انتقادات به وضعیت شهر سر و سامان دهند.

محمد جمالی اصلاح‌طلب هم با تلاش بسیاری توانست خود را به شورای پنجم برساند.

خلیل بهادر چهره دیگر اصلاح طلبی منتخب مردم از ائتلاف مهندسین در شورای پنجم است که آمده تا با دیدگاه مهندسی ، وعده هایش را در شورای پنجم عملی سازد.

منتخب اول شورای پنجم به بانوی فعال اجتماعی یعنی لیلا بهزادی اعتدال‌گرا رسید. او با شعار همدلی ، همفکری، سازندگی آمده تا مدافع حقوق محرومان و مستضعفان و صدای بانوان لامرد باشد.

اما پرونده دیگری از تقسیم قدرت پس از بسته شدن پرونده شورای چهارم گشوده می شود که اعضای شورای پنجم در اوایل مردادماه سال جاری می بایست رئیس ، نائب رئیس و شهردار را انتخاب کنند.

«رئیس و نائب رئیس شورای پنجم و شهردار دوره جدید لامرد به چه جریان سیاسی می رسد؟»

بدون شک پاسخ سئوال فوق به مواردی از جمله ترکیب سیاسی شورای پنجم و چانه زنی اعضای شورا و ایفای نقش جریان‌های سیاسی مرتبط است که شعارها و شاخص‌های انتخاب شهردار هم از نگاه منتخبان شورای پنجم  بی‌تاثیر نخواهد بود.

ترکیب سیاسی فوق نشان‌دهنده پیروزی دو بر سه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان بر اصولگرایان است که آن را نمی توان قطعی دانست چرا که ترکیب پایدار سیاسی در عمل ارزیابی می شود و حال امتیاز برگ رئیس شورایی و شهرداری در دست کدام جناح سیاسی است را بایست منتظر بمانیم که ترکیب جدید هیات رئیسه شورا و شهرداری به نفع کدام جناح سیاسی رقم می خورد.

ایلنا با طرح سئوالی مشابه از منتخبان مردم به دنبال آن است که منتخبان شورای پنجم با چه شاخص‌ها و دیدگاه هایی نسبت به انتخاب شهردار جدید لامرد اقدام می کنند.

تخصص شهری از شاخص‌های مهمی بود که شورای چهارم نتوانست آنرا در انتخاب شهردار لامرد عملی سازد و حال شوای پنجم با وعده به مردم سعی بر آن دارد تا شهرداری انتخاب کند که علاوه بر تخصص شهری دارای شاخص های ذیل باشد:

عبدالرضا منصوری، خلیل بهادر و لیلا بهزادی از منتخبان شورای پنجم هستند که به سئوال خبرنگار ایلنا پاسخ دادند و محمد جمالی و درویش صفری از پاسخ به این سئوال خودداری کردند.

نگاه شهروندان از امروز تا روز انتخابات هیات رئیسه و جلسه انتخاب شهردار به روی شورای پنجم دوخته می‌شود تا ببینند کدامیک از منتخبان شورای پنجم پایبند به وعده‌های خود درباره انتخاب شهردار لامرد هستند.

ایلنا ضمن امانت داری در ارائه مطالب به شهروندان، در ادامه پاسخ کامل سه نفر از منتخبان شورای پنجم را درباره شاخص های انتخاب شهردار لامرد منتشر کرده است.

منتخبین شورای پنجم لامرد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.