به گزارش دریافتی جمعه ایرنا از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا آذری جمعه در جمع روسای اداره های آموزش و پرورش شهرستان های فارس در شیراز افزود: این وضعیت موجب عدم تعادل در گرایش های شغلی و در نتیجه موجب بروز مشکلات متعدد در آینده کشور خواهد شد.
وی گفت: باید توجه داشت که نیاز کشور به شغل هایی با گرایش تجربی محدود است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت سایر رشته های تحصیلی در مدیریت آینده جامعه گفت: امروزه در دنیا توجه به رشته های علوم انسانی و فنی و کاردانش بسیار بیشتر از سایر رشته ها است ، چرا که موفقیت کنونی کشورهای پیشرفته، به ویژه در اروپا ناشی از توجه ویژه و گرایش نخبگان آنها در سال های گذشته به رشته های علوم انسانی است،
آذری بیان کرد: گرایش های مختلف علوم انسانی است که می تواند مدل های صحیحی را برای رفتار انسان ها در جامعه تعریف کند و مسیر آینده جامعه را ترسیم نماید و این اتفاقی است که در دوران پس از رنسانس اروپا با گرایش نخبگان علوم پایه آنها به علوم انسانی اتفاق افتاد و زمینه رشد و شکوفایی امروز آنها را در همه زمینه های فراهم کرد.
وی با اشاره به برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال جاری گفت: عدم رشد متعادل صنعت ، کشاورزی و خدمات موجب شده تا تمایل مردم به سمتی باشد که منافع بیشتری برای آنها داشته باشد و در هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز باید با اصل قرار دادن منافع مردم و استان خردمندانه عمل کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس :برای هدایت تحصیلی در سال جاری اقدامات لازم پیش بینی شده و آنچه مهم است توجه به حساسیت ها و انتظاراتی است که اولیا دارند .
آذری گفت: باید ضمن حفظ توازن و تعادل در رشته های تحصیلی ،از نگرانی های خانواده ها کاسته و با توجه به نیازهای آنها ، با آگاهی بخشی زمینه تصمیم گیری صحیح را در دانش آموزان و والدین فراهم کنیم.
وی بیان کرد: فارس از جمله استان هایی بود که پارسال در زمینه هدایت تحصیلی کمترین مشکل را داشت و امسال نیز با تدبیر اندیشیده شده ضمن کاهش نگرانی های والدین، تلاش می کنیم تا تعادل لازم و مناسب را در انتخاب رشته دانش آموزان در نظر داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور آگاهانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه امسال گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات نشانه بلوغ سیاسی و مردم سالاری در ایران است و این نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.
آذری در ادامه با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به تعارضات فرهنگی موجود در سند 2030 با گرایش های ملی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران گفت: تا کنون هیچ نوع بخشنامه و یا دستورالعملی مبنی بر اجرای این سند در آموزش و پرورش فارس به دست ما نرسیده و هیچ نشانه ای نیز از اجرای آن در مراکز آموزشی ما در دست نیست و ما نیز بنا بر اجرای آنچه که با گرایش های فرهنگی و مذهبی و اعتقادات مردم ما در تعارض باشد نداریم.
'چهارچوب عمل ملی آموزش 2030' یونسکو که سال 95در کشور رونمایی شد، سپتامبر 2015 (شهریور 94) به عنوان دستور کار مبانی توسعه پایدار در سال 2030 میلادی در سازمان ملل ارائه شده بود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: والدین و دانش آموزان باید بدانند که آموزش و پرورش متعهد به اجرای موازین شرعی و اسلامی است و از نشانه های این مهم تلاش هایی است که از دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون برای گسترش و تعمیق فرهنگی قرآنی و اسلامی و تاکید بر مسائل اخلاقی در کتب درسی صورت گرفته است.
وی گفت: برگزای مسابقات مختلف قرآنی ، برگزاری مناسبت های مذهبی در طول سال در مدارس و همچنین ، برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان و وجود مواد درسی با محتوای دینی و قرآنی نشان از توجه ویژه آموزش و پرورش به مسائل مذهبی است، چنانچه در سند تحول بنیادین نیز بر امر تربیت دانش آموزان بر اساس موازین اسلامی تاکید شده است.
6122/ 2027
دریافت خبر: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.