به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا، علی القاصی در دومین نشست شورای عالی بسیج کارمندان افزود: ساختار و بدنه نظام جمهوری اسلایم منطبق بر معیار های اسلامی است بنابر این ساختار عملی مدیران در نظام اسللامی نیز باید بر همین اساس تنظیم گردد.
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:‌وظایفی برای مسئولان تبیین شده که عمل به آن می تواند روند رشد و تعالی جامعه اسلامی را به همراه داشته باشد اما آنچه امروز از رفتارها و عملکرد برخی کارگزاران بر می آید در نقطه مقابل معیارهای ترسیم شده انقلاب و نظام اسلامی قرار دارد.
القاصی با طرح این سئوال که رفتارهای امروز مسئولان تا چه اندازه بر این معیارها منطبق است به مسئله فساد اداری و اقتصادی و آثار مخرب آن در جامعه اسلامی اشاره کرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فساد را به موریانه تشبیه کردند و فرمودند: فساد به مانند موریانه است که ماهیت و ساختار یک نظام را از درون تهی می کند گفت: امروز مسئله فساد یک تهدید بسیار جدی برای کشور است.
وی ادامه داد:‌ فساد دارای ابعاد مختلفی است که متاسفانه کشور از آن در امان نبوده است، نفوذ عوامل فساد در کشور ضربات سنگینی به اهداف و آرمان های اصلی انقلاب وارده کرده و کارنامه مسئولان در ادوار مختلف در برخی موارد قابل دفاع و در برخی موارد دارای قصور و کاستی است.
رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان فارس میزان سلامت اداری را نیازمندتحلیل های دقیق دانست و گفت:‌ کارکردهای برخی مسئولین در عمل به وظایف سنگین خود در این حوزه قابل دفاع نیست.
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به ظرفیت های قانونی موجود در این عرصه از جمله قانون ارتقای سلامت اداری و نکات مهم این قانون در باب مبارزه با فساد و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و ایجاد زمینه های شفاف سازی اقدامات در نظام اداری و اجرائی کشور، میزان عمل به وظایف تعریف شده برای مدیران و مسئولان در این قوانین را مورد انتقاد قرار داد و افزود : حلقه مفقوده در امر مبارزه با فساد عدم وجود عزم و اراده مسئولان است.
القاصی با اشاره به شعار زدگی مسئولان در این حوزه حساس و وسیله تبلیغات قرار گرفتن آن توسط برخی اظهار داشت: بسیاری از افرادی که شعار های آنچنانی مبارزه با فساد سر می دهند خود زمینه های شکل گیری فساد را فراهم ساخته اند.
وی به نقش مطالبه گری مردم در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: ساز و کار های پاسخ به مردم در جامعه اسلامی از منظر شرع و قانون پیش بینی شده است بنابراین مسئولین باید نسبت به عملکرد خود در قبال آرمان ها و اصول انقلاب ، جامعه و امت واحده اسلامی پاسخ گو باشند.
رئیس شورای قضایی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دستگاه قضایی در استان فارس در قالب ارائه طرح های پیشگیرانه تلاش کرده است در میان دستگاه ها و ادارات استان برای حفظ قداست ماه مبارک رمضان و حفظ شعائر اسلامی هم افزایی ایجاد کند.
القاصی همچنین بر ایفای نقش مقابله ای دستگاه قضایی با هنجار شکنان در این ماه تأکید کرد و گفت: با اجرای موفق و همزمان این وظیفه اساسی و ایجاد هماهنگی در میان نهادهای مسئول، فضای معنوی شهر شیراز در ماه مبارک رمضان و احترام به اصول اعتقادی مردم بیش از گذشته ملموس است.
در این نشست احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس مهمترین رؤس تحقق سلامت اداری را قانون گرایی، ایجاد شفافیت، اجرای اهداف دولت الکترونیک، شایسه سالاری، آموزش مدون و هدفمند، شناسایی گلوگاه های فساد، اصلح ساختار های سازمانی فساد زا، بهسازی سیستم های نظارتی واجرای نظام تنبیه و تشویق دانست.
دریافت : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.