چندی قبل دختر جوانی به نام آرزو به اداره پلیس رفت و مدعی شد خواستگارش کلاهبردار از آب درآمده است. او در توضیح ماجرا گفت: چندماه پیش از طریق تلگرام با پسری آشنا شدم. اوایل فقط با هم چت میکردیم اما مدتی که گذشت مرا به رستورانی دعوت کرد تا برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات کنیم. آن روز با دیدنش به او علاقهمند شدم. او میگفت مهندس عمران است و در کار ساختوساز و برجسازی فعالیت دارد. من هم کاملا به او اعتماد کردم تا اینکه مدتی بعد از من خواستگاری کرد و من که بیصبرانه منتظر شنیدن این جمله بودم، به او جواب مثبت دادم.
وی گفت: یک هفته پس از آن با اصرار من، به همراه پیرزنی که میگفت مادرش است به خواستگاریام آمد. او مدعی بود، وقتی کودک بوده پدرش فوت شده و از آن روز به بعد همراه مادرش زندگی میکرده است.
من هم حرفهایش را باور کردم و قرار شد سال بعد مراسم عروسیمان را جشن بگیریم اما خبر نداشتم همه اینها نقشه او برای کلاهبرداری است. نقشهاش این بود که میگفت در اطراف شیراز پروژهای در دست احداث دارد.
او به بهانه پیش فروش یکی از واحدهای آپارتمانی طی چندین مرحله مبلغ 100 میلیون تومان پول از من گرفت. من هم با خیال راحت این مبلغ را به او دادم تا اینکه مدتی بعد یکباره ناپدید شد و دیگر جواب تلفنهایم را نداد.
هرچند هیچ خبری از او نداشتم اما فکرش را نمیکردم که قصد فریبم را داشته باشد، اما وقتی چندین روز گذشت و خبری از او نشد فهمیدم که فریب یک کلاهبردار را خوردهام.
با اعلام این شکایت، پرونده به دادسرا فرستاده و با دستور بازپرس پرونده تحقیقات برای دستگیری خواستگار شیاد آغاز شد. درحالیکه بررسیها در این خصوص ادامه داشت شکایت مشابه دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان میداد دختر دمبخت دیگری با همین شگرد در دام خواستگار قلابی گرفتار شده و به بهانه خرید آپارتمان، بیش از 150میلیون تومان از سرمایهاش را در اختیار او قرار داده است.
دستگیری
با انجام چهرهنگاری مشخص شد که متهم سابقهدار است و چندی پیش با همین شگرد چند دختر دمبخت را فریب داده است. او که تا سیکل بیشتر درس نخوانده، خود را مهندس جا میزد و با چربزبانی اعتماد طعمههایش را جلب میکرد. جست و جو برای شناسایی او در پاتوقهایش ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل مأموران موفق به دستگیری او
شدند.
متهم وقتی به دادسرا منتقل شد و پیش روی بازپرس پرونده قرار گرفت به کلاهبرداری 300میلیونی در نقش خواستگار اقرار کرد و گفت: با طعمه هایم از طریق تلگرام آشنا شدم و پس از آن به بهانه اینکه مهندس هستم اعتمادشان را جلب کردم. وقتی از آنها خواستگاری کردم چشم بسته قبول کردند و حتی مجبور شدم با اصرار یکی از طعمه هایم به خواستگاریاش بروم. چون خانوادهام در شهرستان هستند مجبور شدم مادربزرگ دوستم را در نقش مادرم به خواستگاری
ببرم.وی گفت: پولهای طعمههایم هم در حسابم بود و میخواستم به خارج از کشور فرار کنم که گیر افتادم. هماکنون متهم با قرار قانونی در اختیار مأموران قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 662517
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.