به گزارش ایرنا سهراب مختاری، سه شنبه در همایش اجرای طرح شبکه تعاون در شیراز افزود: امروز باید بپذیریم که برخی از مشاغل سنتی در حال از بین رفتن است و چاره ای نداریم جز اینکه با مشاغل جدید کنار بیاییم.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم تعاونی های مصرف فعال شوند در گام نخست باید به بازارهای بزرگ استانی تبدیل شوند و ارتباط آنلاین از طریق شبکه های مجازی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
او اظهار کرد: یکی از راه های دور شدن از خطر تعطیلی تعاونی ها اجرای طرح شبکه تعاون برای ایجاد ارتباط مستقیم بین تعاونی هاست که از جمله مزایای این طرح می توان به حمایت از تولید داخلی استان، حذف واسطه های غیر ضروری، کاهش هزینه های حمل و نقل و انبارداری، کاهش قیمت خرید و کنترل کیفیت محصولات اشاره کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بیان کرد: این طرح امروز با حمایت اعضای تعاونی های فارس در این استان ایجاد شده است و تلاش شده که در بخش تعاونی های مصرف حرکتی موثر انجام شود.
مختاری، با اشاره به کاهش تعداد تعاونی های مصرف استان از 625 تعاونی به 238 تعاونی، بیان داشت: سازمانی که نتواند خود را توسعه دهد محکوم به فناست و یک سازمان باید دلیل وجودی خود را دنبال کند.
وی اضافه کرد: با کاهش تعداد تعاونی ها، تعداد اعضای آنها نیز از 697 هزار عضو به 301 هزار عضو کاهش یافته که باید علت آن را جویا باشیم و شعار تعاونی بخریم و تعاونی حساب کنیم را احیا کنیم اما این محقق نخواهد شد مگر اینکه تمام بخش ها با همکاری یکدیگر تلاش کنند.
او بیان کرد: بیش از نیمی ازجمعیت کشور عضو تعاونی ها هستند که با وجود بیمه تعاون و بانک توسعه تعاون به عنوان 2 بال بخش تعاون، این خانواده بزرگ می توانند گام های اقتصادی مهمی در ایجاد ثروت برای آحاد جامعه بردارند.
مختاری افزود: باید عیوب بخش تعاون را پیدا کنیم تا بتوانیم وضعیت خودمان را آسیب شناسی کرده و راه حل های عقلایی برای آن بیابیم.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس هم گفت: یکی از طرح های تحول اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، اصلاح نظام توزیع با هدف تامین کالا از تولید کنندگان داخلی و توزیع مطلوب آن است.
فخر الدین جمالی افزود: در تمام ابعاد حرفه ای کار از جمله حذف واسطه های غیر ضروری، کاهش هزینه های انبارداری و حمل و نقل، کاهش قیمت خرید، کنترل محصولات و دیگر عوامل موثر، پایین آوردن قیمت تمام شده یک محصول در شبکه تعاون پیش بینی شده که در صورت اجرایی شدن آن، تعاونی های مصرف به بزرگترین شبکه توزیع کشور تبدیل خواهند شد.
وی، در مورد توزیع کارت شبکه تعاون بین اعضای تعاونی های مصرف هم گفت: با توزیع این کارت که با همکاری اتاق تعاون و بانک توسعه تعاون در حوزه شبکه شتاب در حال توزیع است، تمام خرید های اعضا از تعاونی ها دقیقا مشخص می شود و به همان میزان، اعضا در سود حاصله شریک هستند و این سود به کارت آنها واریز می شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.