به گزارش خبرنگار ایرنا ،محسن کاویانی سه ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:هر چند هیچگاه 100 درصد کل درآمدهای مالیاتی اخذ نخواهد شد و همیشه برخی از فعالان اقتصادی راه‌های مختلفی برای فرار مالیاتی دارند و از طرفی معافیت‌های مالیاتی نیز وجود دارد اما طرح جامع مالیاتی می تواند جامعه را به عدالت در پرداخت مالیات برساند .
وی گفت:اجرای طرح جامع مالیاتی به معنای این نیست که ما به همه حساب‌های بانکی دسترسی داشته باشیم و آنها را بررسی کنیم بلکه بعضی تراکنش‌های بانکی که با توجه به شاخص‌هایی، مشکوک باشد بررسی خواهد شد.
کاویانی اظهار داشت: تمام مودیان مالیاتی براساس تکالیف قانونی موظف به ثبت ‌نام در نظام مالیاتی و اخذ شماره، صدور فاکتور برای تمام معاملات فروش، اخذ فاکتور برای تمام معاملات خرید، تنظیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت‌ تعیین شده سالیانه و پرداخت مالیات تعیین شده هستند.
این مقام مسئول گفت:‌51 پرونده مشکوک مالیاتی در استان فارس تشکیل و مشخص شده که طی بررسی از 10 پرونده رقم 80 میلیارد ریال مالیات آن جذب شده است.
وی ادامه داد: تاکنون 15 پرونده از 51 پرونده به شکل کامل رسیدگی شده است که در نهایت اطلاعات سه پرونده با تراکنش‌های بانکی همخوانی داشت، سه پرونده مربوط به سایر استان‌ها بود که به استان مربوط ارسال شده است .
کاویانی همچنین با بیان اینکه سال گذشته 98 درصد درآمدهای مالیاتی استان فارس محقق شده است گفت:در این سال درآمد مالیاتی استان فارس 2 هزار میلیارد تومان بود که یک هزار و 200 میلیارد تومان آن درآمد مستقیم و 800 میلیارد تومان مالیات بر ارزش‌ افزوده یا غیر مستقیم استانی بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان فارس همچنین گفت : در2 ماه نخست امسال نیز 94 درصد سهمیه پیش‌بینی شده درآمد مالیاتی، دریافت شده است سهیمه پیش‌بینی شده ما برای 2 ماه نخست سال 300 میلیارد تومان بوده که 260 میلیارد تومان از آن محقق شده است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.