به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، علیرضا مسعودی جم افزود: تعدادی از متصرفان به صورت گروهی اقدام به تصرف و تخریب هفت هکتار از اراضی منطقه بیدخل شهرستان ممسنی و تبدیل آن به باغ کرده بودند.
وی گفت: متهمان اصلی این تصرف غیر قانونی پس از شناسایی و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادگستری ارجاع داده شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ممسنی بیان داشت: همچنین با همکاری ماموران یگان حفاظت این اداره، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، 150 مترمربع از اراضی دولتی در منطقه توکل آباد این شهرستان که به صورت غیر قانونی به ساختمان تبدیل شده بود، تخریب و به دولت بازگردانده شد.
مسعودی جم ادامه داد: افزون بر این ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی حدود چهار تن هیزم و چوب جنگلی بلوط از انبار قاچاقچیان در منطقه گلیله جاوید این شهرستان کشف کردند.
او افزود: این هیزم ها توسط افراد سودجو و فرصت طلب در انباری برای فروش جا سازی شده بود که با اقدام بموقع یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و اخذ مجوز قضایی کشف و توقیف شد.
مسعودی جم ادامه داد: در ارتباط با این چوب های قاچاق 2 فرد متخلف شناسایی شدند که یک نفر از آنها با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای این شهرستان تحویل داده شد اما نفر دوم تحت تعقیب قانونی قرار دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ممسنی بیان کرد: قاچاق چوب و زغال از جمله مشکلاتی است که جنگل‌های حوزه زاگرس در استان فارس را تهدید می‌کند.
مسعودی جم، با اشاره به گشت های مستمر و شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و یا قطع و آتش سوزی درختان جنگلی، مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 اطلاع دهند.
وی افزود: مسئولان منابع طبیعی قاطعانه در مقابل متعرضان به منابع طبیعی ایستاده اند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف این اراضی، در چارچوب قانون و بدون هیچگونه اغماضی با متخلفان برخورد خواهند کرد.
به استناد ماده 48 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، هرگونه قطع، حمل و برداشت غیرمجاز چوب و زغال درختان جنگلی جرم محسوب می شود.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158کیلومتری غرب شیراز واقع شده و دارای 350 هزار هکتار اراضی جنگلی است.
7366 /6118
دریافت خبر: مریم احمدی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.