به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا ازروابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، خالد فتوحی افزود: درنخستین نشست هیات حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که در سال 96 برگزار شد، حدود 37 هزار متر مربع زمین در شهرک‌های صنعتی فارس که متقاضیان پس از گذشت مهلت قانونی، اخطارهای مختلف و اعطای مهلت مجدد نسبت به ساخت‌ و ساز اقدام نکرده بودند، بازپس‌گیری شد.
وی بیان کرد: این اراضی به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند، واگذار می شود.
فتوحی گفت: در این نشست که در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار شد، پس از بررسی و رسیدگی به 10 پرونده راکد صنعتگران در شهرک ها و نواحی صنعتی فارس در نهایت 6 پرونده منجر به حکم فسخ قطعی، 2 پرونده اعطای مهلت، یک پرونده فسخ مشروط و یک پرونده نیز منجر به انصراف شد.
مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تعیین ‌تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیات حل‌اختلاف و داوری را راهکاری مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست.
فتوحی ادامه داد: تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی آنها از برنامه‌های مهم این شرکت به شمار می آید زیرا با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌ و ساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.
وی اظهار داشت: با نظارت بر روند ساخت‌ و ساز واحدهای صنعتی، تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌ و ساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوء استفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس از بین می رود.
فتوحی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در چارچوب عمل به تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از 2 مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیات حل ‌اختلاف و داوری اقدام می‌‌کند.
او گفت: عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم ساخت ‌و ساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضای اعتبار یا ابطال جواز تاسیس، عدم انعقاد قرارداد و تحویل از جمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شمار می آید که در نشست های هیات حل‌اختلاف و داوری موردبررسی قرار می‌گیرد.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.