معصومه فروتن گفت: کودکان کار و خیابانی استان پس از جمع آوری توسط نیروی انتظامی و شهرداری به مراکز بهزیستی ارجاع داده می شوند و با ساماندهی موثر، حمایت از آنها در صورت لزوم تا رسیدن به دوره نوجوانی و جوانی
ادامه دارد.
وی افزود: این بچه ها در مراکز روزانه علاوه بر برخورداری از خدمات مددکاری خانوادگی از کلاس های مهارت آموزی و سایر آموزش ها نیز بهره مند می شوند تا مجدداً برای کار به خیابان
بازنگردند.
این مسئول بهزیستی فارس گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان به منظور برخورداری این بچه ها از حقوقشان و پیگیری تحصیل آنها و برخورداری از شبکه حمایتی انجام می گیرد.
فروتن ادامه داد: این حمایت ها علاوه بر ریشه یابی مشکلات خانوادگی و اقتصادی به ایجاد محیطی که کودک در آن رشد کند نیز می پردازد و حتی پس از ساماندهی، ارتباط کودک با مرکز روزانه بهزیستی برقرار است تا هرگاه که او دچار مشکل شد به جای خیابان به بهزیستی
روی آورد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: با ایجاد شرایط یاد شده کودکان خیابانی و کار دچار سودجویی نمی شوند و در صورت نیاز به مراکز روزانه و یا شبانه بهزیستی مراجعه می کنند.
فروتن ادامه داد: در این خصوص، شبکه حمایتی خانواده این کودکان توسط مددکار شناسایی می شود و در صورت عدم وجود این شبکه که می تواند شامل بستگانی که سرپرستی و حمایت از کودک را بر عهده می گیرند باشد، آن ها به مراکز شبه خانواده بهزیستی ارجاع داده می شوند.
وی عنوان کرد: ظرفیت مراکز روزانه و شبانه 20 تا 30 نفر است و کودکان کار تا زمان ساماندهی و تعیین تکلیف می توانند در اقامتگاه های شبانه به سر ببرند.
فروتن گفت: با توجه به عوارض جسمی و روانی احتمالی که کودکان کار و یا خیابانی ممکن است به آن دچار شوند، والدین حتی در صورت وجود مشکلات اقتصادی نیز به هیچ عنوان نباید با مجبور کردن فرزندان به کار چه به صورت دستفروشی و چه در مغازه و یا مراکز مختلف آن ها را از حقوق طبیعی و کودکی رضایت بخش محروم کنند.
وی عدم توجه به این مسایل را نوعی کودک آزاری از سوی این قبیل والدین دانست و از آن ها خواست به فرزندان خود بیش از پیش توجه کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 657260
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.