به گزارش ایرنا ناصر قجری، چهارشنبه در آیین افتتاحیه همایش آموزشی مدیران و سرپرستان منتخب مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه سراسر کشور در شیراز بیان داشت: آموزش و پرورش فارس با جمعیتی افزون بر 800 هزار دانش آموز و در قالب هشت هزار مدرسه می کوشد با تقویت مدارس شبانه روزی، سطح پوشش تحصیلی به ویژه در مناطق روستایی و محروم را افزایش دهد.
وی، با اشاره به اینکه یکی از برکات نظام اسلامی ما توجه به مدارس شبانه روی است، گفت: هم اکنون نزدیک به 12هزار دانش آموز در 137مدرسه شبانه روزی در استان فارس مشغول به تحصیل هستند.
قجری ادامه داد: دانش آموزان مدارس شبانه روزی به دلیل دوری از خانواده از نظر روحی نیازمند توجه ویژه هستند و مدیران و به ویژه سرپرستان مدارس شبانه روزی، نقش والدین آنها را بر عهده دارند که بسیار ارزشمند و مقدس است.
او گفت: دانش آموزان مدارس شبانه روزی به عنوان امانت نزد ما قرار دارند و وظیفه دست اندرکاران این مدارس ایجاد زمینه لازم برای تربیت صحیح آنهاست.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: این دوره آموزشی نیز با هدف عملیاتی کردن قانون برنامه ششم توسعه، تحقق اهداف کیفی مدارس شبانه روزی و تقویت و ارتقای فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری و همچنین دستیابی به اهداف مطلوب تعیین شده در این حوزه، برگزار شده است.
قجری در بخش دیگری از مطالب خود گفت: آموزش و پرورش استان فارس برای پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان فارس توانسته نزدیک به 96درصد دانش آموزان دوره اول متوسطه و 87 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه را زیر پوشش تحصیلی قرار دهد.
در پایان این دوره آموزشی از مدیران مدارس شبانه روزی مجری طرح های برتر دبیرستان های دوره اول متوسطه سراسر کشور تجلیل خواهد شد.
6113 / 6118
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.