به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا ، این روابط عمومی به نقل از یعقوب رضایی کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان لامرد، اعلام کرد : بیش از500 کیلوگرم مواد غذایی از قبیل شیر خشک، چیپس، سوسیس ،آدامس و کیک، کشف و سپس معدوم شد.
همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد : در ادامه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و جلوگیری از عرضه و استعمال دخانیات در اماکن عمومی، کارشناسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز ، 6 واحد صنفی عرضه کننده قلیان را شناسایی کردند.
رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز در این باره ، گفت: 6 واحد صنفی شامل دو باب کافی شاپ و چهار باب سفره خانه سنتی که در آنها قلیان عرضه و مصرف می شد با دستور مقام قضایی تعطیل و پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال شد.
دکتر عبدالحسین فرح بخش افزود: بو و طعم شیرین توتون های قلیان که به طور عمده از اسانس ها و مواد معطر که دارای هزاران ماده سمی و کشنده است، باعث شده مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان بدون توجه به عوارض مصرف قلیان، گرایش به مصرف آن پیدا کنند.
او ادامه داد: در کنار این برخوردهای قانونی، اقدام های موثری از سال گذشته آغاز شد که یکی از آنها، آموزش در مدارس و به ویژه مدارس دوره دوم متوسطه با توزیع بسته آموزشی و برگزاری کلاس برای آگاه سازی والدین دانش آموزان با خطرات مصرف دخانیات، به ویژه قلیان است.
دریافت : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.