حسن شعائری با اعلام مطلب فوق گفت: 80درصد این کالاهای وارداتی از کشور چین، 8درصد از ترکیه و 2درصد از کشور ایتالیا وارد کشور می شود و 10درصد باقیمانده تولید داخلی است.
وی با تاکید به اینکه بالغ بر 85درصد رکود در صنف قفل و کلیدسازان شیراز حاکم شده است، افزود: روزگاری خیابان زند شیراز پررونق ترین خیابان شهر بود اما در حال حاضر به دلیل رکود حاکم بر بازار و صنوف مختلف فروشندگان این خیابان از شدت کسادی کار دور هم جمع می شوند و با بازی فکری و خاطره گویی روز خود را میگذرانند که جای تاسف دارد.
شعائری بیان داشت: واحدهای صنفی تحت پوشش قفل و کلیدسازان شیراز مجبور به ادامه فعالیت در این صنف هستند چرا که سرمایه عمر خود را سالیان سال است که در این زمینه صرف کرده اند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا رکود حاکم بر بازار منجر به ضرردهی شما نمی شود، گفت: در حال حاضر فعالیت در این صنف اگرچه برای ما ضرر ندارد اما هیچ سودی هم برای ما به دنبال ندارد. به نحوی که درآمد ما تنها کفاف مخارج مغازه را می دهد و تکافوی معیشت ما را نمی دهد.
شعائری افزود: درآمد ما ا اجناسی است که به فروش می رود. در حقیقت ما از سرمایه خود می خوریم، ضمن آنکه هم صنفی های ما معمولا مستاجر هستند و هزینه گزافی نیز صرف پرداخت اجاره بهای خود می کنند؛ به همین علت بسیاری از واحدهای صنفی قفل و کلیدساز دچار ورشکستگی می شوند و تعدادی نیز به دلیل بدهکاری در حال حاضر پشت میله های زندان بسر می برند. می توان گفت که اصناف مختلف روز به روز کوچک و کوچکتر می شوند.
رئیس اتحادیه صنف قفل و کلیدسازان شیراز با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل حال حاضر فعالان این صنف رکود حاکم بر بازار است، اظهار داشت: عمده مواد اولیه موردنیاز صنف قفل و کلیدسازان شیراز از کارخانه های تهران تامین می شد که به دلیل قبضه شدن بازار توسط کشور چین در زمینه واردات این اقلام، بسیاری از این کارخانهها تعطیل شده است.
شعائری با اشاره به اینکه مواد اولیه ساخت قفل و کلید در فارس تولید نمیشود و این اقلام وارداتی بوده و از کشور چین وارد میشود، بیان داشت: کیفیت کلیدهای وارداتی چین به مراتب بهتر از اقلام تولیدی کشور است اما تولیدات قفل ایران از کشور چین بهتر است.
وی دلیل تعطیلی کارخانههای تولید مواد اولیه قفل و کلید در کشور را مشکلاتی از قبیل گرانی دستمزد کارگران، پرداخت حق بیمه این کارگران و هزینههای جانبی همچون آب، برق و ... اعلام کرد و گفت: در سال های گذشته عمده مواد اولیه ساخت قفل و کلید از کشور آلمان و ایتالیا وارد می شد که به دلیل گران تمام شدن قیمت آن برای تجار ایرانی این اقلام چند سالی است از کشور چین وارد می شود که باید گفت در حال حاضر برای ارزان تمام شدن قیمت قفل های وارداتی از این کشور تجار ایرانی اقدام به وارد کردن قفل های چینی با پایین ترین درجه به لحاظ
کیفیت می کنند.
رئیس اتحادیه صنف قفل و کلیدسازان شیراز درخصوص قیمت تمام شده کلیدهای تولید شده توسط واحدهای صنفی قفل و کلیدسازان شیراز گفت: نرخ ساخت کلید ساده از 3 هزار تومان تا یک میلیون تومان در نوسان است به نحوی که قیمت ساخت کلید خودرو بنز یک میلیون تومان می باشد که به دلیل کاهش تقاضا مقرون به صرفه نیست.
ضمن آنکه قیمت ساخت کلیدهای کامپیوتری (کلیدهایی که با دستگاه های کامپیوتری ساخته می شود) ویژه درب های ورودی از 6 هزار تومان تا 10 هزار تومان در نوسان است.
وی افزود: کشور چین در زمینه ساخت قفل فعالیت جدی دارد و باید گفت: از نظر کیفی قفل های چینی که توسط تجار ایرانی وارد کشور می شود معمولا بدترین نوع قفل هستند که بخاطر ارزان تمام شدن قیمت آن وارد می شود که با این اقدام به نوعی امنیت اموال مردم به خطر می افتد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 654892
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.