در واپسین روزهای اردیبهشت، مردم برای گشودن فصلی نو در تاریخ 39 ساله انقلاب اسلامی دگر بار در روز آدینه برای گزینش دوازدهمین رئیس قوه مجریه، مصمم پای در راه انتخاب نهادند، انتخابی که هزاران امید را با هر برگه رای روانه صندوق ها می کند.
حال و هوای امروز شهر من شیراز نیز همچون بسیاری از مناطق این سرزمین در تب و تاب انتخابات، شور و هیجانی شگفت انگیز دارد.
من نیز که بیش از 25 سال در حوزه ورزش فعالیت دارم با مردم شهرم برای شرکت در انتخابات با آنان همگام شدم و به یکی از شعب رای گیری که بیش از 20 سال است پایگاه ورزش فارس و محل اخذ آرا در انتخابات مختلف است وارد شدم.
در این انتخابات نیز از ساعت اولیه رای گیری شاهد صف های طولانی مردم و چهره های مشتاق آنان برای گزینش نامزد مورد نظرشان بودم.
ورزشکاران، دست اندرکاران ورزش و پیشکسوتان همراه با خانواده های خود و سایر اقشار مردم در این حوزه حضور داشتند، بسیاری از چهره ها برایم آشنا بود اولین چیزی که با دیدن آنها اشک شوق در چشمانم آورد این بود که مردم این سرزمین به خوبی ضرورت حضور در عرصه های حساس را درک می کنند و از راه های حمایت از عزت این نظام به درستی آگاه هستند.
جامعه ورزش و جوانان فارس، در این انتخابات متفاوت تر از دوره های گذشته حضور بهم رساندند و با انتخاب خود مُهر تاییدی بر حراست و پاسداشت از آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران زدند.
آنها اگرچه از ضرورت برطرف کردن مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و بالابردن قدرت خرید مردم به عنوان خواسته های خود یاد کردند اما همگی بر این باور بودند که راه حل همه این مشکلات نیازمند انتخابی آگاهانه است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس که به همراه شمار زیادی از کارکنان این مجموعه به حوزه اخذ رای آمده بود، اینگونه اظهار نظر کرد: جامعه ورزش و جوانان این استان همگام با مردم در مهمترین رویداد انقلاب اسلامی شرکت کرده اند تا با رای خود بر ثبات جمهوری اسلامی صحه گذارند.
حیدر علی کامیاب کلانتری افزود: هر ‌انتخاباتی که در کشورمان برگزار می شود، گامی برای استحکام هر چه بیشتر پایه های نظام جمهوری اسلامی است و مردم با حضور چشمگیرشان در این رویداد مهم هر بار راسخ تر و مصمم تر از قبل در این مسیر گام برداشته اند و امروز هم این انتخابات صحنه عزم راسخ آنان برای تقویت پایه های نظام است.
وی افزود: انتظار مردم این است که رئیس جمهور منتخب نیز عزم خود را برای حل مشکلات کشور جزم کند و از همه ظرفیت ها و امکانات برای پاسخگویی به نیازهای مردم بهره گیرد.
کامیاب کلانتری، به تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب باید اجرای این منشور را که از مطالبات مردم و به ویژه جوانان است، یکی از اهداف خود بداند.
وی، به کارنامه دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دولت نهم و دهم کشور های خارجی دیدگاه بدبینانه ای به ایران داشتند اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 92 اینگونه نگرش ها برطرف شد.
او گفت: دولت تدبیر امید توانست سایه جنگ و تحریم ها را با دیپلماسی تدبیر و نه تهدید از سر کشورمان بردارد ضمن اینکه برجام سبب شد که شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی شود و این شهر تا کنون میزبان چندین مسابقه ورزشی بین المللی بوده است.
کامیاب کلانتری ادامه داد: برجام به عنوان یک سند تاریخی بزرگترین دستاورد ایران در تاریخ انقلاب است که آیندگان این سرزمین به نیکی از آن یاد خواهند کرد.
وی اضافه کرد: انقلاب عمرانی در حوزه ورزش و افتتاح چندین ورزشگاه با ظرفیت بالای 50 هزار تماشاگر در کشور و اضافه شدن بیش از 400 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان فارس را از دیگر دستاورد های این حوزه مهم در چهار سال گذشته بیان کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: از دولت های گذشته 350 طرح ورزشی نیمه تمام در این استان باقی مانده بود که در دولت یازدهم، 80 درصد آنها به بهره برداری رسید و حدود 60 طرح دیگر باقی مانده که تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.
کامیاب کلانتری گفت: در حوزه جوانان هم در این دولت اتفاق های خوبی رخ داد که به عنوان نمونه می توان به اختصاص بودجه ورزش و جوانان از محل ارزش افزوده در سال 96 اشاره کرد که نوید بخش روزهای خوبی برای ورزش و جوانان فارس است.
وی افزود: هر چقدر در ورزش هزینه کنیم سرمایه گذاری ارزشمندی است که می تواند در حوزه سلامت نیز تاثیر گذار باشد و از هزینه های درمان بکاهد.
قهرمان کشتی المپیک 2012 لندن نیز در مورد انگیزه حضورش در این انتخابات گفت: آمدم تا در تعیین سرنوشت آینده کشور سهیم باشم و در کنار سایر هموطنانم در ساختن آینده ای روشن مشارکت کنم.
امید نوروزی اظهار کرد: انتظار داریم رئیس جمهور آینده نیز به وعده های انتخاباتی خود عمل و مشکلات معیشتی، اقتصادی و به ویژه بیکاری را بر طرف کند.
وی بیان داشت: ورزشکاران بسیاری هستد که با نام ایران در دنیا افتخار آفرین شدند اما هم اینک نیاز به شغل دارند و باید برای این معضل اجتماعی که می تواند منشا بسیاری از نا هنجاری ها باشد فکر اساسی کرد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس هم گفت: انتخابات ابزاری است برای رسیدن به دموکراسی از این رو برای تعیین سرنوشت آینده کشورم به ویژه جوانان در انتخابات شرکت کردم.
علی رضایی افزود: امیدوارم در دولت دوازدهم حوزه جوانان از حوزه ورزش جدا شود و استقلال خود را دو باره به دست آورد.
وی اضافه کرد: جدایی حوزه جوانان از ورزش یک ضرورت است و آرزو می کنم از همان ابتدای فعالیت دولت دوازدهم این اتفاق رخ دهد تا مشکلات حوزه جوانان با شتاب بیشتری حل شود.
معاون امورجوانان ادامه داد: در دولت یازدهم به جوانان اهمیت زیادی داده شد و امیدواریم در دولت جدید هم حمایت ها از جوانان بیشتر شود.
یک بازنشسته نیروهای مسلح که با موهای سفید و چهره ای آرام در صف رای گیری ایستاده بود، از دغدغه های خود اینگونه یاد کرد: حقوق بازنشستگی کفاف اجاره ماهیانه مسکن را هم نمی دهد و نمی دانم چگونه زندگی خود را اداره کنم اما می دانم بهترین راه برای تحول در وضعیت معیشتی و تحقق خواسته هایم حضور در انتخابات است.
وی که 76 سال سن دارد افزود: رئیس جمهور منتخب باید وفای به عهد داشته باشد و به شعارهایی که می دهد جامه عمل بپوشاند.
او گفت: از رئیس جمهور جدید درخواست می کنیم مشکلات بازنشستگان، حاشیه نشینان، کارگران و قشرکم در آمد را حل کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح
29 اردیبهشت آغاز شده است.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.