به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم سید هاشم غیاثی جمعه پس از شرکت در انتخابات در شعبه شماره 336 نیاکوثری شیراز افزود: حضور گسترده شهروندان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی در انتخابات، تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان های شهداست.
وی اظهار کرد: این حضور باشکوه پیام حمایت مردمی از انقلاب اسلامی را به سراسر دنیا مخابره کرده و یاس و نااُمیدی را به دشمنان انقلاب اسلامی القا می کند.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهای منطقه است که انتخابات در آن برگزار می شود و این از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران است.
وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی در برگزاری انتخابات نِمود پیدا می کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها الگوی موفق مردم سالاری دینی در جهان است و این موفقیت برای سایر مسلمانان و ملت های مظلوم جهان به یک الگو تبدیل شده است.
سردار غیاثی گفت: با توجه به تلاش های استکبار جهانی برای کمرنگ نشان دادن حماسه حضور مردم در انتخابات، انعکاس این حضور مردمی رسالت مهم رسانه های انقلابی است.
وی ادامه داد: برگزاری انتخابات در کشور علاوه بر اینکه مشارکت مردم در اداره امور شهرها و مدیریت کشور را میسر می کند، ثبات امنبت در داخل کشور و اقتدار، عزت و تاثیرگذاری ایران اسلامی در عرصه بین المللی را ارتقاء می دهد.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: حضور مردم پای صندوق های رای اعلام حمایت از انقلاب اسلامی است و جمهوری اسلامی و ملت ایران پیروز واقعی انتخابات 29 اردیبهشت 1396 هستند.
فرایند رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت هشت صبح جمعه با استقبال و حضور گسترده مردم در شهر شیراز همزمان با دیگر نقاط استان فارس و کشور آغاز شده است.
بنا بر اعلام رئیس ستاد انتخابات استان فارس، انتخابات 29 اردیبهشت ماه در سه هزار و 571 شعبه اخذ رای در این استان برگزار می شود که از این تعداد، 2 هزار و 563 شعبه ثابت و یک هزار و هشت شعبه ثابت هستند.
هادی پژوهش جهرمی افزود: این شعب کار رای گیری از مردم استان در 102 شهر، 162 نقطه عشایری و 2 هزار و 230 روستای استان فارس را برعهده دارند.
به گفته وی، تعداد افراد واجدان شرایط رای دادن در استان فارس، سه میلیون و 512 هزار و 961 نفر هستند که از این تعداد، حدود 79 هزار نفر رای اولی هستند.
به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس، در روستاهای کمتر از 20 خانوار انتخابات شوراها برگزار نمی شود اما آرای مردم این روستاها جهت انتخابات ریاست جمهوری به وسیله صندوق های سیار اخذ می شود.
مردم استان فارس علاوه بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، از میان 17 هزار و 264 داوطلب برای کرسی های شورای شهر و روستای خود نیز افراد مورد اعتماد و اصلح را انتخاب خواهند کرد.
در 10 شهر استان شامل آباده، فیروزآباد، داراب، کازرون، نورآباد، لار، مرودشت، فسا، جهرم و صدرای شیراز انتخابات به شکل تمام الکترونیک برگزار می شود.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.