به گزارش ایرنا حمیدرضا جانباز، چهارشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهری استهبان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته 2 میلیون نفر از روستاییان از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند و در سال 96 نیز همین تعداد از مناطق روستایی کشور مشمول این طرح خواهند شد.
وی، با بیان اینکه آبرسانی از طریق شبکه های توسعه یافته به شهرها و روستاهای کشور، اولویت وزارت نیرو است گفت: در این میان شمار زیادی از شهرها و روستاها در اولویت آبرسانی قرار دارند و در سال 96 از خدمات آب و فاضلاب بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: در حالیکه در سال‌های 85 تا 92 اعتبارات متمرکز ملی برای آب آشامیدنی روستایی در بودجه لحاظ نمی شد از سال 93 برای اجرای مجتمع‌های آبرسانی در کشور اعتبارات متمرکز ملی پیش بینی شده است.
جانباز ادامه داد: در دولت یازدهم آبرسانی به پنج هزار و 200 روستا انجام شده است و سه میلیون و 400 هزار روستایی با اجرای طرح های آبرسانی از خدمات این طرح ها بهره مند شده اند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بر لزوم توسعه طرح های آب و فاضلاب و استفاده از توان داخلی در صنعت آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: این صنعت به خودکفایی ٩٥درصدی رسیده است، در حوزه آب و فاضلاب زمینه اجرای طرح های محیط ‌زیستی فراهم است و عمدتا از فناوری های روز دنیا در این زمینه استفاده شده است.
محمد علی قلندری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس هم در این بازدید بیان داشت: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر استهبان که در آستانه بهره برداری است، دارای فرآیند تصفیه به روش سیستم هوادهی اختلاط کامل با ظرفیت تصفیه فاضلاب به میزان سه هزار و 800 متر مکعب در شبانه روز است و جمعیتی افزون بر 23 هزار نفر از مزایای آن بهره مند می شوند.
شهرستان استهبان در فاصله 160 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 / 6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.