به گزارش ایرنا وی دوشنبه در مصلای مسجد شهدای شیراز گفت: اجازه نمی دهیم مفسدان و چپاولگران به حقوق مردم دست اندازی کنند.
رئیسی افزود: برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، دولت باید شبانه روز کار کند، دولت باید اگر دید مدیری تاجر است و در بخش خصوصی سهم دارد دستش را از منافع مردم قطع کند، مدیری که تاجر بخش خصوصی است نباید در دولت سهمی داشته باشد.
وی بیان داشت: ما بر موضوع برخورد همراه با کرامت با مردم تاکید می کنیم، دختر و پسر این سرزمین کرامت دارند، حقوق شهروندی با گرفتن مراسم و رونمایی از منشور حقوق شهروندی ایجاد نمی شود بلکه حقوق شهروندی با کار ایجاد می شود، حقوق شهروندی نیازمند رفع بیکاری است.
رئیسی گفت: آنان که زنان را از گرفتن آزادی می ترسانند بدانند که خدا به زنان آزادی داده است، آزادی زنان را من و شما نداده ایم که بخواهیم از آنان بگیریم، کرامت مردم را خدا داده است ما تضمین می کنیم که آزادی و کرامت مردم مخدوش نشود، رقیب هراسی ها در این زمینه بی فایده است.
او بیان کرد: آنها که ادعا می کنند دیپلماسی دارند، سهم کشور ما و ترکیه را در اقتصاد عراق ببینند و ارزیابی کنند، سهم کشور ما به مراتب کمتر از سهم کشور ترکیه است.
رئیسی اظهار داشت: ارزیابی کنید که از مجموع 2 هزار و 300 میلیارد دلار اقتصاد منطقه، سهم ایران چه قدر است، ما 15 همسایه داریم که می توانیم با آنها روابط بهتری داشته باشیم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: 180 کشور در دنیا وجود دارد چرا فقط باید به روابط با اروپا و فرانسه فکر کنیم، اگر دیپلماسی این باشد که عدم حمایت فرانسه و اروپا پیروزی ما را در انتخابات رقم نزند ما این نوع دیپلماسی را نمی خواهیم.
رئیسی افزود: آنها رفتند و قراردادهای خارجی بستند، قرار بود پس از تعهدات ایران، طرف مقابل نیز به تعهداتش عمل کند چرا آنها به تعهداتشان عمل نکردند.
وی گفت: چرا چکی که طرف مقابل به دست ما داد نقد نشده است، نقد شدن این چک نیاز به دولت انقلابی دارد، دولتی که بتواند تعهدات انجام شده را به نفع مردم بگیرد.
رئیسی اضافه کرد: برای من بهترین شغل عالم، خادمی آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است اما دیدن اشک خانمی که می آید و می گوید چهار پسر تحصیلکرده بیکار دارم یا دیدن اشک زن و شوهری که بیکاری و فشار اقتصادی آنها را در آستانه طلاق قرار داده است، باعث شد که به این عرصه بیایم.
وی گفت: مسئولان بدانند اقتصاد کشور باید پشت ویترین باشد تا مردم از آن اطلاع یابند، چیز محرمانه ای وجود ندارد که مردم نباید آن را بدانند اینکه عده ای بیایند و فریاد دزد دزد و فساد فساد سر دهند برای مردم اعتماد ایجاد نمی کند.
رئیسی افزود: شما چهار سال مسئولیت دولت را بر عهده داشتید باید کارهایی را که اکنون می گویید باید بشود انجام داده باشید، دولت در این مدت 700 هزار میلیارد خلق پول کرده است این خلق پول کجا رفت؟ چرا کارخانه ها پول ندارند؟ چرا اقتصاد کشور خوابیده است؟ با اقتصاد چه کردید که کارخانه های اقتصادی و صنعتی نقدینگی ندارند؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: چرا عده ای تسهیلات کلان بانکی را گرفتند و پس ندادند؟ در کشور ما 11 میلیون جوان آماده ازدواج وجود دارد، 500 هزار جوان در نوبت گرفتن 10میلیون تومان تسهیلات هستند چرا نباید بتوانیم به این تقاضاها پاسخ مثبت دهیم.؟
رئیسی بیان داشت: ما در کشور ثروتمندی زندگی می کنیم اما چرا باید کشورما در فقر مطلق باشد، چرا در آستانه انتخابات سازمان حمایتی درست کردید و به مردم پیامک زدید که یارانه های قطع شده را باز می گردانیم؟به هر یک از دهیاران 10 میلیون تومان پول دادید در حالی که شهرک های صنعتی ما با 50 درصد رکود کار می کنند، چرا این پول ها را خرج صنعت نکردید.؟
او افزود: در حالی که رکود در کشور رکورد زده است، هر سال پنج میلیارد دلار کالاهای قاچاق خارجی وارد کشور می شود و 2 برابر دولت های قبل کالای چینی وارد شده است.
رئیسی گفت: 18 تا 35 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور اقتصاد را فلج کرده است، مبارزه با قاچاق به معنای مبارزه با کوله برها نیست بلکه بحث ما روی صدها کانتینر است که جلو چشم همه وارد کشور می شود.
وی ادامه داد: آنها که کشور را معطل گذاشته اند تا بیگانگان برای آنها گره گشایی کنند بدانند که بیگانگان تاکنون برای هیچ کشوری گره ای باز نکرده اند، به جای چشم داشتن به دست بیگانگان به دستان توانای ملت و جوانان تحصیلکرده توجه کنید که در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در دنیا زبانزد هستند.
رئیسی افزود: امام (ره) و رهبری به جوانان اعتماد داشته و دارند، اگر دولتمردان هم به جوانان اعتماد کنند و دولت کار و تلاش و دولت انقلابی و جهادی باشد بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.
وی بیان کرد: آنها که می گویند سایه جنگ را از کشور دور کرده اند، می دانند که آنچه سایه جنگ را دور کرد حضور انقلابی و با بصیرت مردم است، کشور ما امروز در جایگاهی قرار دارد که بدون رای مردم ایران امکان برقراری هیچ قراردادی در سطح منطقه نیست.
رئیسی گفت: بزرگترین خطا آن است که ما توانمندی جوانان را نبینیم و چشم به گره گشایی بیگانگان داشته باشیم، ریشه بسیاری از عقب ماندگی ها در کشور به نگاه نادرست، ناصواب و چشم داشتن به دست بیگانگان و غافل بودن از توانمندی های جوانان باز می گردد.
رئیسی گفت: از محمد باقر قالیباف که به نفع من کناره گیری کرد،تشکرمی کنم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.
6113 /6118 / 1876
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.