به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که با دستور کار برنامه های فرهنگی برای عشایر استان برگزار شد، افزود: عشایر به خاطر تامین معیشت برتر ، زندگی کوچ نشینی را انتخاب کرده اند اما تحولات جدید در زندگی بشر، تغییر در وضعیت زندگی آنها را اجتناب ناپذیر کرده است.
وی اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که چه در قالب تداوم کوچ و چه اسکان عشایر، زمینه زندگی بهتر را برای آنها فراهم کرد.
امام جمعه شیراز از عشایر به عنوان نقطه اتکای ملت ایران یاد کرد و گفت: عشایر مجموعه ای قابل اعتماد هستند که در تاریخ خدمات ارزشمندی را در مسیر استقلال و عزت کشور انجام داده اند و زحمات آنها را نمی توان چشم پوشی کرد.
امام جمعه جهرم نیز در سخنانی در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت دبیرخانه همایش بزرگداشت علامه شمس الدین محمد خفری منجم و فیلسوف ایرانی قرن نهم هجری گفت: این همایش و نشست های علمی تخصصی آن آذرماه 96 به مدت 2 روز با حضور شخصیت های علمی، دانشگاهی و حوزوی برگزار می شود.
حجت الاسلام لطف الله دژاکام افزود: از آنجا که علامه خفری چهره ای شناخته شده در سطح بین المللی است و تاریخ شخصیت های علمی مانند وی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و از این رو، باید کاری کرد که شخصیت هایی مانند علامه خفری فراموش نشوند و روزی در تقویم رسمی کشور به نام آنها نامگذاری شود.
وی با بیان این که دست کم ٣٠ کتاب از این چهره نجوم و فلسفه به جا مانده که نیاز به احیا دارد، گفت: آثار علامه خفری در زمینه های مختلفی از جمله نجوم، فلسفه، حدیث و فقه هستند که اگر بتوانیم دست کم ٢ اثر ایشان را که ٢ بار تصحیح و چاپ شده در کنار ٢٨ اثری که دست نخورده باقی مانده در قالب کتاب منتشر کنیم کاری درخور انجام پذیرفته است.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.