مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: طرح توسعه مجموعه های تاریخی- فرهنگی حافظ و سعدی با هدف بسط و گسترش آرامگاه ها برای بهبود فضای پیرامونی است که میتواند بستر خوبی در راستای ارائه فرهنگ و جذب گردشگر فراهم کند. امیری گفت: طرح توسعه آرامگاههای حافظ و سعدی پس از تامین اعتبار در سال 86 کلید خورد و در چند مرحله به سازمان ارجاع و پس از آن در استانداری مورد بررسی دقیق قرار گرفت تا به مرحله تصویب رسید و در سال 89 عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی ادامه داد: تقریباً اسکلت ساختمان و سازه مرکز فرهنگی سعدی شناسی که در ضلع شمالی آرامگاه قرار دارد احداث شده و فضای داخلی در دست طراحی است.
مصیب امیری با اعلام این که موزه مشاهیر نیز به صورت تقریبی 42 درصد عملیات را طی کرده است می گوید: طرح با تخصیص اعتبارات لازم می تواند در 3 سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به این که توسعه این مجموعه های تاریخی- فرهنگی به منظور تغییر در مساحت و محدوده آن ها نیست عنوان کرد: به عنوان مثال در شمال آرامگاه حافظ زمینی به مساحت 8/2 هکتار خریداری و بازگشایی شده است تا طرح در آن اجرایی شود اما به هیچ عنوان با مراکز اطراف تجمیع نمی شوند و در کنار هم فعالیت دارند.
امیری اضافه کرد: این طرح تحت عنوان توسعه آرامگاه ها انجام نمی شود بلکه به عنوان باغ موزه مشاهیر در کنار آرامگاه حافظ قرار می گیرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 647181
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.