به گزارش ایرنا لطیف رستاد، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: قیمت هرکیلو گندم معمولی خریداری شده 13 هزار ریال و گندم دوروم هر کیلو 13 هزار و 300 ریال است و تا کنون بابت گندم های خریداری شده 260 میلیارد ریال به کشاورزان این استان پرداخت شده است.
وی بیان داشت: در بحث دانه های روغنی نیز تا امروز یک هزار و 588 تن خرید تضمینی داشته ایم و حدود 13 میلیارد ریال نیز به کشاورزان پرداخت شده است.
وی، با اشاره به اینکه کار خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی استان از طریق 140 مرکز خرید انجام می شود، اظهار داشت: با توجه به نزولات آسمانی و بارش باران، پیش بینی می شود که امسال حدود 900 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنیم و خرید دانه های روغنی نیز حدود 20 هزار تن خواهد بود.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور افزود: با توجه به آمادگی این مجموعه برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی، کشاورزان نباید در این زمینه هیچگونه دغدغه ای داشته باشند.
رستاد، همچنین به پیشرو بودن سامانه ثبت خرید محصولات کشاورزی فارس در مقایسه با استان های همجوار اشاره کرد و گفت: به محض ثبت محصول خریداری شده در این سامانه، کشاورزان در کوتاه ترین زمان ممکن برای دریافت پول محصول خود به بانک معرفی می شوند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.