به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی با بیان اینکه این سامانه فقط به نامزدهای انتخاباتی اختصاص ندارد، اظهار داشت: همه افرادی که دارای کانال یا صفحات شخصی در فضای مجازی هستند می توانند به این سامانه مراجعه و مجوز دریافت کنند.
سهرابی با تاکید بر اینکه ثبت نام در سامانه samandehi.ir دارای مهلت و تاریخ نهایی نیست، گفت: این سامانه هم اکنون در دسترس همگان قرار دارد و به خدمات رسانی مشغول است.
مدیر گروه مطبوعات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: متقاضیان دریافت مجوز کانال های تلگرامی به ویژه نامزدهای انتخابات هرچه زودتر به سامانه «shamad.saramad.ir» مراجعه و نسبت به دریافت کد 'شامد' یا شناسه تلگرام اقدام کنند.
سهرابی افزود: همه کانال های تلگرامی ثبت شده دارای مجوز، به تفکیک هر شهر و استان برای همگان در این سامانه قابل مشاهده و دسترسی است.
مدیر گروه مطبوعات و اطلاع رسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با هشدار به کسانی که دارای صفحات شخصی و کانال تلگرامی هستند، گفت: چنانچه ادمین های این کانال ها در این سامانه اقدام به ثبت نام نکنند شامل قانون جرایم رایانه ای می شوند و مجازات هایی در این زمینه برای متخلفان تعیین شده است.
سهرابی، بیان داشت: آیین نامه قانون جرایم رایانه ای، مصادیق محتوای مجرمانه، ضوابط نظارت بر محتوا، آیین نامه ساماندهی و توسعه رسانه ها و فعالیت های فرهنگی دیجیتال نیز در این سامانه قابل دسترسی و مطالعه است.
او گفت: مجوز شبکه ها و پیام رسان های اجتماعی، ثبت وب سایت، ثبت خطوط پیامک انبوه، ثبت نرم افزارهای تلفن همراه، نرم افزار و محتواهای دیجیتالی برحامل (دی وی دی و قلم قرآنی) و مجوز فعالیت های فرهنگی دیجیتال، صدور مجوز خدمات ارزش افزوده تلفن گویا، نمایشگاه و جشنواره ها، شبکه ملی فرهنگ، استعلام شاهد و هولوگرام، بخش شکایات و گزارش های مردمی از دیگر خدماتی است که در این سامانه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می شود.
سهرابی، همچنین از همه رسانه های مکتوب و برخط فعال در استان فارس خواست برای ثبت کانال تلگرامی خود اقدام کنند.
او گفت: این رسانه ها می توانند برای دریافت کد شناسه خود به ٢ سامانه یادشده مراجعه کنند.
به گفته مدیر گروه مطبوعات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تاکنون 2 هزار و 22 کانال تلگرامی در این استان ثبت شده است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.