به گزارش ایرنا، محمدی مهدی علویان مهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اوایل بامداد چهارشنبه 13 اردیبهشت جاری تعدادی از دانشجویان این دانشکده با علائم مسمومیت مواجه شدند و از آنجا که تعداد آنها تا ساعت 2 بامداد به حدود 25 تن رسید، مسئولان این دانشکده در محل حاضر و پیگیر موضوع شدند.
وی ادامه داد: به دنبال تماس مرکز اورژانس، چندین تیم اورژانس 115 در محل دانشکده حاضر شدند و تعدادی از دانشجویان را در محل مداوا و تعدادی را به بیمارستان منتقل کردند.
او اظهار کرد: به دنبال آن شاهد بروز علائم مسمومیت در تعداد بیشتری از دانشجویان و مراجعه آنها به مراکز درمانی بودیم و این روند تا روز گذشته نیز ادامه داشت.
رئیس دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز، درباره وجود اختلاف در آمارهای اعلام شده از تعداد دانشجویان مسموم شده گفت: از آنجا که مراجعه دانشجویان در فواصل مختلف اتفاق می افتاد و برخی نیز 2 یا چند بار مراجعه می کردند، به همین دلیل آمار مختلفی اعلام شد.
وی اضافه کرد: در مجموع 120 دانشجو در نمازخانه دانشکده و تحت نظر پزشکان متخصص و تکنسین های اورژانس و پزشکان عمومی تحت مداوا قرار گرفتند و 169 تن دیگر نیز به بیمارستان های علی اصغر (ع)، نمازی، بعثت و مسلمین شیراز اعزام شدند.
علویان مهر افزود: تعداد زیادی از دانشجویان پس از دریافت خدمات درمانی سریعا از بیمارستان ترخیص شدند و تعداد دیگری نیز به علاوه چند تن از کارکنان دانشکده به مدت 24 تا 48 ساعت در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و هم اینک نیز هیچ دانشجویی در بیمارستان بستری نیست و همه مرخص شده اند.
وی، با اشاره به تشکیل کمیته بحران در دانشکده به دنبال بروز این حادثه گفت: پس از خدمات رسانی به دانشجویان مسموم، سم پاشی و ضدعفونی کردن محدوده سلف سرویس و خوابگاه دانشجویان در چند نوبت انجام شد.
وی افزود: البته هنوز نتیجه نهایی آزمایش ها برای مشخص کردن دقیق علت بروز مسمومیت به ما اعلام نشده اما از آنجا که شواهد موجود بیانگر بروز مسمومیت غذایی است لذا در گام نخست پیمانکار تهیه غذای دانشکده شهید باهنر شیراز خلع ید شد و طی قراردادی طبخ و توزیع غذای این دانشکده به پیمانکار دانشگاه شیراز واگذار خواهد شد.
علویان مهر، با اشاره به تاکید وزیر علوم بر پیگیری سریع و جدی موضوع ادامه داد: امیدواریم در سفر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به شیراز که سه شنبه (فردا) خواهد بود،بودجه کافی به تعمیرات اساسی سلف سرویس و تامین تجهیزات جدید اختصاص داده شود.
او افزود: هم اینک حدود پنج هزار دانشجو در این دانشکده مشغول تحصیل هستند.
6122 /1876
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.