به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، پنجشنبه در آیین بهره برداری طرح های حوزه سلامت فارس در شیراز افزود: این در حالی است که تا قبل از شروع به کار دولت یازدهم (سال 92) مجموع تخت های بیمارستانی موجود در کشور 85 هزار تخت بود.
وی ادامه داد: اگر بعد از انقلاب هر دولتی به همین میزان تخت بیمارستانی تحویل می داد آن موقع خواست رهبر معظم انقلاب که فرمودند ' اگر در یک خانواده فردی مریض شد بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نباید داشته باشد' محقق می شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اگر در گذشته نیز به میزانی که دولت تدبیر و امید در زمینه بهداشت و درمان به مردم خدمت کرد، کار شده بود، می توانستیم بگوییم که مردم جز رنج مریض داری رنج دیگری ندارند.
قاضی زاده هاشمی، در مورد اقدام های دولت درحوزه آموزش پزشکی هم گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که دولت تدبیر و امید مبادرت به انجام آن کرد این بود که جلو رشد بی رویه و تاسیس دانشکده ها و دانشگاه ها گرفته شد.
وی ادامه داد: در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم متوجه شدیم که در انتهای عمر دولت قبل و ظرف کمتر از 6 ماه به 23 دانشکده پزشکی و دندانپزشکی مجوز داده شده بود و در هر شهری تقریبا یک دانشکده بود که استان فارس هم از این سوء تدبیر بی نصیب نبود.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه این کار مانند یک بیماری روز افزون در سراسر کشور اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: در آن زمان هر نماینده مجلس می خواست یک دانشگاه علوم پزشکی در حوزه انتخابیه خود تاسیس و اقدام به پذیرش دانشجوی پزشکی کند و پس از آن دانشکده دندانپزشکی و دارو سازی در منطقه خود راه اندازی کند و باید گفت در چنین شرایطی از کیفیت هم خبری نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هم در بسیاری از شهرهای کشور دارای شعبه است که برخی از آنها دانشجو هم ندارند و تصورشان این است که در حوزه علوم پزشکی هم باید وضعیت چنین باشد در حالی که ما با جان و سلامتی مردم سر و کار داریم و اگر تشخیص یا اقدام ما اشتباه باشد جان انسان ها را به خطر می اندازیم.
این مقام مسئول افزود: پس از مصوب شدن طرح آمایش سرزمین، این وزارتخانه تاکنون هیچ مجوز جدیدی برای تاسیس دانشگاه و یا دانشکده علوم پزشکی نداده اما این به معنای بی توجهی به برخی از بی عدالتی ها که در حوزه آموزش بوده، نیست بلکه این جدا از سهمیه های مناطق محروم است.
قاضی زاده هاشمی افزود: در دولت یازدهم، رئیس جمهوری به وعده ای که داده بود عمل کرد و بعد از 20 سال که از تصویب قانون سپری می شد، 11 میلیون ایرانی به صورت رایگان دارای دفترچه بیمه شدند و در حاشیه شهرها که 11 میلیون جمعیت دارد و هیچ خدمتی دریافت نمی کردند نیز به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب سلامت و به ازای هر 25 هزار نفر، مرکز جامع خدمات سلامت و خدمات پزشکی و دندانپزشکی ایجاد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: علاه بر این در دولت یازدهم، 2 هزار و 500 خانه بهداشت برای روستاییان ساخته شده و 12 هزار پزشک و متخصص به مناطق محروم اعزام شده اند اما جای شگفتی است که برخی به این دولت، دولت اشرافی می گویند.
وی، ضمن تاکید بر لزوم رعایت اخلاق افزود: با توجه به اینکه نظام کشور ما اسلامی است و پیامبر اکرم (ص) برای اخلاق مبعوث شدند، باید بیش از هر چیز همگان به مقوله اخلاق توجه داشته باشیم در غیر این صورت جمهوری اسلامی بدون رعایت اخلاق هیچ مزیتی نسبت به بقیه رژیم های دنیا ندارد.
در این آیین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 224 طرح بهداشتی و درمانی استان فارس شامل بیمارستان، پایگاه اورژانس، بخش های درمانی، خوابگاه دانشجویی، مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز شیمی درمانی از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و از 12 استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تجلیل شد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.