سعید فانی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: در این همایش که از ساعت 17 روز پانزدهم اردیبهشت ماه جاری در بوستان جنت شیراز واقع در بلوار امیرکبیر برگزار می شود، معلولان جسمی - حرکتی، نابینایان ، ناشنوایان، معلولان ضایعه نخاعی، ام اس، اوتیسم و افراد کم توان ذهنی حضور خواهند داشت.
وی افزود: برای برپایی این همایش به موضوع ارتقای وضعیت جسمی، روحی و روانی افراد کم توان توجه ویژه شده است زیرا اکثر این افراد به دلیل شرایط خاص جسمی امکان حضور در برنامه ورزش های همگانی را ندارند.
فانی گفت: در همایش بزرگ پیاده روی معلولان علاوه بر توزیع تعداد قابل توجهی جوایز از جمله دوچرخه، برنامه های شاد و مفرحی شامل ورزش و نرمش، اجرای مولود خوانی و موسیقی، دوچرخه سواری افراد اوتیسم و پرتاب توپ انجام می شود.
درخودماندگی یا اوتیسم (Autism) نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود، علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته‌ است.
وی اظهار داشت: این همایش با همکاری شورای هماهنگی تشکل های غیردولتی معلولان استان فارس، هیات ورزش های همگانی این استان، اداره کل بهزیستی فارس و معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز برگزار می شود.
عضو هیات مدیره جامعه معلولان فارس در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی امکانات ورزشی برای معلولان نسبت به سایر شهروندان بسیار محدود است و علاوه بر این قوانین موجود برای این دسته از افراد آنگونه که باید رعایت نمی شود.
فانی ادامه داد: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است افراد معلول در استفاده از امکانات فرهنگی و ورزشی باید از تخفیف های خاصی برخوردار شوند.
وی گفت: متاسفانه به دلیل واگذاری اکثر این امور به بخش خصوصی، آنها از قوانین موجود پیروی نمی کنند و به سبب بالا بودن هزینه ها، بسیاری از معلولان امکان حضور در این اماکن را ندارند.
رئیس شورای هماهنگی تشکل های غیردولتی معلولان فارس افزود: ورزش نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی معلولان دارد اما عدم توجه به این موضوع علاوه بر انزوای معلولان، وضعیت جسمی آنان نیز رو به افول خواهد رفت.
7379 /6118
خبرنگار: سعید فانی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.