مدیرکل بهزیستی استان فارس در این مراسم گفت: در زمینه ایجاد اشتغال برای نابینایان، به ازای به کارگیری هر فرد نابینا هم 15 میلیون تومان وام با بهره کم و هم به مدت 5 تا 7 سال سهم بیمه از سوی بهزیستی به کارفرما پرداخت می شود.
دکتر موسوی افزود: برابر قانون جامع حمایت از معلولان سه درصد تمامی مشاغل دولتی و غیردولتی باید به این افراد اختصاص داده شود و انتظار داریم در بخش های خصوصی و دولتی از توانایی های مسلم معلولان استفاده شود.
وی بیان داشت: در سال 95 با هزینه ای بالغ بر 35 میلیارد ریال سهم بیمه کارفرمایان برای 2939 نفر اشتغال ایجاد کردیم که 90 درصد این تعداد معلولین می باشند که اگر در سال جاری هم از این طرح استقبال شود این اعتبار را افزایش خواهیم داد.
مدیر کل بهزیستی فارس با تاکید بر این که سال گذشته 13 درصد از نابینایان استان شاغل شده اند خاطرنشان کرد: در صورت استقبال از این طرح وام 15 میلیونی کارفرمایان را به 20 میلیون و مدت پرداخت بیمه کارفرمایان را از پنج سال به هفت سال افزایش خواهیم داد.
دکتر موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برابر قانون بودجه سال 96 مستمری مددجویان بهزیستی سه برابر افزایش پیدا کرده است و برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی 20 درصد حداقل قانون کار دریافتی معلولین خواهد بود.
مدیر عامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز نیز گفت: تلاش کردیم از سراسر کشور نخبگان نابینا و دارای تجربه را دور هم جمع کنیم تا تجربیات خود را با استان های دیگر به اشتراک بگذارند. محمد قاسم شایسته نیا افزود: هیچ برنامه مدون و مستمری برای اشتغال معلولین وجود ندارد به همین دلیل خواهان تشکیل شورای اشتغال نابینایان در کشور به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات استان های موفق در این زمینه هستیم.
دبیر گردهمایی اشتغال نابینایان و کم بینایان شیراز نیز خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی نمایش توانایی نابینایان، معرفی نابینایان کارآفرین و ایجاد راهکار و طرح هایی برای گسترش فرهنگ کارآفرینی است. های ارسال شده به گردهمایی با توجه به یک سری فاکتورهای خاص انتخاب شده اند که مهم ترین آن ها مناسب سازی فضا برای نابینایان است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 636646
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.