به گزارش ایرنا هادی پژوهش جهرمی، چهارشنبه در نشست با عوامل اجرایی ستاد انتخابات شهرستان شیراز، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، هر کسی که ایران را دوست دارد باید پای صندوق های رای حاضر شود تا بار دیگر شکوه همدلی و وحدت بین مردم آشکار و بار دگر اقتدار نظام به جهانیان نمایش داده شود.
وی بیان داشت: مهمترین بحثی که امروز ما به دنبال آن هستیم، جلب مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات است و ما مسئولان نباید از این موضوع غافل بمانیم.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس ادامه داد: معضلات و مشکلات موجود در جامعه نباید موجب دلخوری و سرد شدن مردم نسبت به انتخابات و همچنین باعث قهر آنان با صندوق رای شود و این وظیفه ما مسئولان است که با صحبت کردن با مردم و اقشار مختلف جامعه این موضوع را رفع و مقدمات حضور پررنگ آنان را در این رویداد مهم فراهم کنیم.
پژوهش جهرمی، از قانونمداری در انتخابات به عنوان موضوعی مهم و اساسی یاد کرد و گفت: باید در این زمینه استنباط های شخصی را کنار نهیم و قوانین و آیین نامه های اجرایی را ملاک عمل قرار دهیم.
وی افزود: برای اینکه قانون انتخابات به بهترین نحو رعایت شود، متولیان برگزاری انتخابات پیش رو در فرمانداری ها و بخشداری های استان فارس، در قالب حدود 12 هزار نفر ساعت آموزش های لازم را فرا گرفته اند زیرا بر این باوریم که قانون مندی مستلزم آموزش است و طبق فرموده رهبری، رای مردم حق الناس است و دفاع از این حقوق وظیفه مسئولان است.
این مقام مسئول بیان کرد: طرفداران نامزدهای انتخابات نیز باید در چار چوب قانون عمل کنند و فرمانداران مکلفند، مجالس و نشست های غیر قانونی را تعطیل کنند و با آنها برخورد قانونی و قضایی داشته باشند تا همچون سال های پیشین، انتخاباتی آرام و به دور از حواشی برگزار کنیم.
پژوهش جهرمی گفت: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که همه عوامل اجرایی در روز اخذ رای به موقع پای صندوق های رای حاضر شوند تا رای گیری از ساعات اولیه به درستی انجام شود.
او بیان کرد: عوامل اجرایی نباید دقت را فدای سرعت کنند و کار شروع شمارش آرا ابتدا از صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری آغاز و پس از آن آرای صندوق های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شمارش شود.

** انتخابات در شهر صدرای شیراز الکترونیکی برگزار می شود
فرماندار شهرستان شیراز هم در این نشست گفت: در شهرستان شیراز، شهر صدرا تنها منطقه ای است که انتخابات پیش رو در آن به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.
حیدر عالیشوندی، افزود: از مراکز 12 گانه ویژه انتخابات در شیراز با حضور اعضای هیات نظارت بازدید و از نزدیک با مشکلات و کمبود های آنان آشنا شده و نکات اجرایی مورد نظر نیز تذکر داده شده است.
رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان شیراز بیان داشت: آموزش عوامل اجرایی و نمایندگان فرمانداران در انتخابات از فردا (پنجشنبه) توسط استادان مجرب صورت می گیرد.
عالیشوندی در مورد نحوه تبلیغ نامزدهای انتخابات نیز اظهار کرد: تبلیغ، حق هر یک از نامزدهاست اعم از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اما در انجام این تبلیغات، ملاک باید رعایت قانون باشد و توصیه ما این است که نامزدهای این 2 انتخابات در زمان تبلیغات مصادیق مجاز را رعایت کنند.
عالیشوندی ادامه داد: برای اینکه در این زمینه هیچ عذری برای نامزدها نباشد، تمام دستور العمل های تبلیغاتی قوانین و مقررات در سایت فرمانداری شهرستان شیراز بارگذاری کرده ایم و امیدواریم که داوطلبان شهری با رعایت کامل قانون تبلیغات، معرفی خودرا به نحوی انجام دهند که موجب مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.