به گزارش ایرنا، حمید وامق شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت روز تئاتر و ادبیات به مناسبت ٩٢سالگی تئاتر استان فارس افزود: در تقویم کاری نیمه نخست امسال، برنامه های مختلفی برای حوزه تئاتر استان پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر جشنواره تئاتر استان، برنامه هایی مانند آموزش، تجهیز و تعمیر سالن های نمایش، جشن تئاتر فارس، طراحی و راه اندازی سایت انجمن نمایش استان، ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان و حمایت مالی از آثار نمایشی درجه الف در 6 ماه نخست امسال برگزار می شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این آیین، نمایش را هنری زنده، پویا، تاثیرگذار، مقدس و وام گرفته از دیگر هنرهای والا عنوان کرد و گفت: ادبیات در قامت و قاموس نمایشنامه برای تئاتر تعریف می شود بلندایی به وسعت تاریخ دارد.
مهدی رنجبر افزود: نمایشنامه به عنوان یکی از ارکان اصلی هر نمایشی در جهان ادبیات دراماتیک همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است به گونه ای که می توان سهم متن را برابر با سهم بازیگر در موفقیت یک اثر هنری دانست.
در این آیین از رحیم هودی، احمد سپاسدار، دکتر امین جعفری زاده، دکتر محمد شعله سعدی، بهمن سلیمانی، فرامرز شاه قلعه، اصغر زیبایی نژاد، محسن فرشاد، سیروس مهبودی و رحمان هوشیار به عنوان معلمان هنر تئاتر تجلیل شد.
نویسندگان برتر تئاتر استان فارس از جمله سعیدرضا خوش شانس، فرهاد ارشاد، آرمان طیران، رضا طاهری و فرناز رضایی، اصغر گروسی و مسعود احمدی نیز در این آیین تجلیل شدند.
قدردانی از حمید بهمن پور برای راه اندازی بانک نمایشنامه باران و اجرای گروه نمایش سیاوش صفری نژاد از دیگر بخش های این آیین بود.
برنامه های جشن 92 سالگی تئاتر فارس از یازدهم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا هفدهم اردیبهشت ماه جاری به مدت یک هفته در تمام شهرهای این استان ادامه دارد.
قدردانی از پیشکسوتان و هنرمندان نام آور تئاتر و سینمای استان فارس، اکران فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، ادای احترام به مقام والای شهدا، اجرای نمایش های شاد در آسایشگاه های جانبازان و اجرای تئاتر خیابانی از برنامه های ویژه این برنامه فرهنگی هنری در شهر شیراز است.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.