دکتر محمد هادی ایمانیه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه امکانات درمانی و بیمارستانی برای سانحه دیدگان دراین حادثه فراهم شده است ، خدمات اورژانس در کمترین زمان ممکن به حادثه دیدگان داده شده و اکنون نیز با بهره گیری از امکانات بیمارستانی این حادثه دیدگان تحت مداوا و مراقبت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درادامه گفت: از 17 مصدوم بستری سه نفر مرخص شده و در هتل اسکان داده شده اند و برای اطمینان بیشتر، چهار گردشگر سانحه دیده نیز به بیمارستان ترومای شهید رجایی شیراز انتقال یافته اند و از مراقبت های ویژه برخوردار شده اند.
ایمانیه همچنین ابراز امیدواری کرد که 10 مصدوم دیگر این حادثه روز سه شنبه (امروز) از بیمارستان مرخص شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی جزییات خدمات رسانی در این حادثه، از تیم اورژانس و تیم درمانی بیمارستان شهید مطهری به دلیل حضور به موقع و ارایه خدمات کامل به توریست های سانحه دیده، قدردانی کرد.
دکتر مسلم فلاحی رییس شبکه بهداشت و درمان مرودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : چهار مصدوم این حادثه تحت مراقبت های ویژه قرار دارند اما حال عمومی آنان خوب است ، مصدومان بستری در بیمارستان مرودشت نیز حال عمومی خوبی دارند و امیدواریم امروز (سه شنبه) با تداوم مراقبت ها تعدادی از آنان مرخص شوند .
حادثه واژگونی اتوبوس گردشگران آلمانی ساعت 17 و 27 دقیقه دوشنبه در محور سعادتشهر - شیراز رخ داد و به دنبال آن خودروهای اورژانس به محل حادثه عازم شدند. در این حادثه، 2 گردشگر زن و مرد آلمانی جان باختند.
برای پشتیبانی امدادی در این حادثه یک فروند بالگرد امداد، 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس به یاری سانحه دیدگان این حادثه شتافتند.
یکی از سرنشینان نیز به دلیل شکستگی قفسه سینه، به کمک بالگرد اورژانس هوایی، به بیمارستان شهید رجایی شیراز انتقال یافت.
به گفته منابع بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای بروز این حادثه، علاوه بر بسیج خدمات درمانی استان، تیم روانشناسی نیز برای کمک به توریست های سانحه دیده در بیمارستان حضور یافته و ارایه خدمات به صورت لحظه ای، ادامه دارد.
در گزارش اورژانس از این حادثه به مصدومیت 17 نفر و در گزارش پلیس به مصدومیت 18 نفر اشاره شده است.
سرهنگ احمد احمدی فرمانده پلیس راه شمال استان فارس عصر دوشنبه به ایرنا گفت: تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده در اثر بارش باران علت حادثه واژگونی اتوبوس حامل گردشگران آلمانی بود.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر و شهرستان مرودشت به ترتیب در فاصله 110 و 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارند.
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.