به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، در این اطلاعیه به نقل از رئیس پلیس فتا استان فارس آمده است: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی، کلاهبرداری رایانه ای و مزاحمت اینترنتی و تهدید و اخاذی اینترنتی به ترتیب بالاترین آمار وقوع جرایم فضای مجازی در سال 95 را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ حبیب اله رجبلی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از جرایم سایبری، از کاربران خواست قبل از استفاده از فناوری های روز و شبکه های اجتماعی ابتدا نسبت به کسب اطلاعات لازم در خصوص چگونگی استفاده بهینه و مطلوب از این فناوری ها اقدام کنند تا دچار مشکلات ناشی از کمبود آگاهی درفضای مجازی نشوند.
رئیس پلیس فتا استان فارس درباره فرایند تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایات جرایم در فضای مجازی گفت: در گام نخست، افراد باید مستندات لازم در ارتباط با شکایت خود را مانند پیام های رد و بدل شده، عکس ها و ... را چاپ کنند.
وی ادامه داد: آنها می توانند با همراه داشتن مستندات به دادسرا یا مرجع قضایی جهت تشکیل پرونده و مطرح کردن شکایت مورد نظر مراجعه کنند که دادسرای ناحیه 2 شیراز واقع در میدان قائم (عج) (فلکه اطلسی) ابتدای بولوار هجرت به همین منظور پاسخگوی شهروندان است.
رجبلی گفت: پس از مراجعه شهروندان، پرونده از مرجع قضایی به پلیس فتا ارجاع می شود و کارشناسان پلیس در این زمینه اقدام های لازم را به عمل می آورند.
در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده است تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir ، پست الکترونیک: fars_fata@police.ir و یا تلفن : 2183919-071 گزارش دهند.
6122/ 2027
دریافت خبر: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.