اولین مورد از سرقتهای سریالی مدتی قبل به مأموران یکی از کلانتری های شیراز گزارش شد. شاکی به مأموران گفت که سارق یا سارقانی از داخل اتوبوسش سرقت کرده و از سر پیچ و مهره های آن نیز نگذشته اند.
اظهارات این مرد نشان میداد بهاحتمال زیاد سارق یا سارقان از قبل او را زیرنظر گرفته و با نقشه قبلی این سرقت را رقم زدهاند.
از طرفی سارقان کیف دستی شاکی را نیز که قولنامه فروش خودرو و مدارک داخل آن قرار داشت با خود برده بودند. همان موقع بود که مأموران همراه با شاکی به محل رفتند و متوجه شدند سارق یا سارقان تمام قطعات خودرو را به سرقت برده اند.
برای شناسایی سارق یا سارقان، مأموران باید اطلاعات بیشتری به دست میآوردند.
به همین دلیل تحقیقات از مالباخته ادامه یافت. وی گفت: روز سرقت خودروام را مقابل پارکینگ پارک کرده بودم و برای استراحت ساعت ها در خانه بودم. زمانی که بیرون آمدم متوجه شدم یکی از شیشه های اتوبوس شکسته شده و قطعات داخل آن به سرقت رفته است.
کارآگاهان که از همان ابتدا سرنخ هایی به دست آورده و تردیدی نداشتند که سارق یا سارقان افراد حرفه ای اند که در سرقت تبحر زیادی دارند.
در ادامه تحقیقات ماموران سرنخ های دیگری به دست آورده و پی بردند که فقط یک نفر در این سرقتها دست داشته است. به همین دلیل وی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. با اینکه او سرقت را انکار میکرد اما کارآگاهان به اطلاعاتی دستیافتند که نشان میداد وی از مجرمان سابقهدار است.
سرقتهای سریالی
وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت، در اعترافاتش به چندین فقره سرقت دیگر با همین ترفند اعتراف کرد. او گفت: خودم اتوبوس یا مینی بوس ها را در شهر شیراز شناسایی کرده و در موقعیت های مناسبی دست به سرقت
می زدم. متهم در تمامی مراحل تحقیقات به سرقت اعتراف کرد. بدین ترتیب پرونده وی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
متهم نزد قاضی پرونده به بزه ارتکابی اعتراف و مدعی شد که از 43 اتوبوس و مینی بوس در شیراز سرقت
کرده است. بدین ترتیب قاضی پرونده وی را به 4 سال زندان و 1100شلاق و دو سال تبعید محکوم کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 634484
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.