به گزارش ایرنا حسین محمدی، در آستانه دوازدهم اردیبهشت و روز معلم در جمع استادان و دانشجویان این دانشگاه، افزود: دستیابی به این اهداف و حرکت در مسیر علم و عقل کمک بسیاری به حل مشکلات جامعه و شکوفایی عوامل توسعه می کند.
او ادامه داد: اگر جوانان به سمت جامعه ای عقل گرا و علمی هدایت شوند، آینده جامعه بسیار درخشان خواهد بود و در این میان نقش معلمان بسیار موثر است.
وی، با اشاره به نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی در جامعه بیان کرد: استادان و معلمان زمینه ساز توسعه فرهنگی در کشور هستند و در پیشرفت و توسعه متوازن و همه جانبه جامعه نقش بسزایی دارند.
محمدی، رابطه دانش آموز با معلم را یک رابطه باطنی و معنوی دانست و گفت: دانش آموز یا دانشجو، معلم را شخصیتی محترم و ممتاز می داند چرا که آنچه در فرآیند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال می یابد تنها معلومات و مهارت های معلم نیست بلکه صفات، خلقیات، حالت های نفسانی و رفتارهای ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می شود و به همین سبب به عنوان یک الگوی محبوب پذیرفته می شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهید رستمی شیراز، اضافه کرد: تربیت صحیح همیشه بر بنای تعلیم صحیح ایجاد می شود به نحوی که هرچه میزان تعلیم و علم آموزی قوی تر باشد زمینه برای تربیت صحیح نیز مهیاتر است.
محمدی ادامه داد: نظام آموزشی هر کشوری به دست معلمان شکل گرفته و سامان می یابد و در این میان هر اندازه سطح دانش، توانایی، مهارت، تخصص و تعلق سازمانی آنان بالاتر باشد آن نظام موفق تر، پویاتر و موثرتر خواهد بود.
وی گفت: از سوی دیگر، آنچه دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ها کسب می کنند متاثر از خصوصیت ها، کیفیت ها، شایستگی علمی، فرهنگی، دینی، تربیت اجتماعی، اخلاقی و معنوی معلمان است به گونه ای که می توان سطح توانایی و کیفیت علمی هر کشور را از سطح دانش، توانایی و مهارت معلمان آن کشور تشخیص داد.
دوزادهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.