به گزارش ایرنا، رحمت الله حافظی شامگاه یکشنبه در نشست دانشجویان عضو انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز با عنوان 'شورای شهر، کارآمدی، فساد ستیزی' افزود: گزارش های شهرداری تهران به شورای اسلامی این شهر طی 14 سال گذشته عمدتا مشروط ، مردود یا غیر قابل اظهار نظر بوده است .
این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد :منابع درآمد شهرداری ها حق الناس است و باید برای رفاه مردم هزینه شود و قرار نیست این منابع توسط عده معدودی چپاول شود.
حافظی گفت:چپاول این منابع علاوه بر اینکه موجب بدبینی مردم نسبت به مسئولان می شود جمهوریت نظام را نیز زیر سوال می برد.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی تهران بیان کرد :کارآمدی یعنی انجام کاری به درستی انتخاب و همچنین به درستی انجام شود حال آنکه بسیاری از پروژه های شهرداری تهران به دلیل ناکارآمدی مسئولان آن عمدتا اشتباه بوده و علیرغم صرف میلیاردها تومان از اموال بیت المال برای آن هیچ یک از مسئولان ذیربط حاضر به عذرخواهی نشدند.
حافظی ادامه داد:بعنوان مثال پیاده راه هفده شهریور تهران که شخصا آن را پباده راه شرمندگی می نامم علیرغم صرف میلیاردها تومان اعتبار به دلیل انتخاب اشتباه با مسدود کردن مسیر تردد نیروهای انتظامی و امدادی موجب شد تا این مکان به محلی برای تجمع آسیب های اجتماعی شده و برای مردم منطقه مشکل ساز شود.
وی گفت:همچنین مصوبه برج باغ ها که افتخار رییس شورای اسلامی شهر تهران است موجب شد تا عملا 400هزار هکتار از باغ های تهران تخریب شود چرا که بر اساس این مصوبه صاحبان باغ های یاد شده می توانستند ضمن دریافت مجوز تراکم 30درصدی این با غ ها را به برج های نه تا 11طبقه تبدیل نمایند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود:هنگام تصمیم گیری در مورد بودجه سال 94شهرداری این شهر به دلیل لابی انجام شده و فقط با اختلاف یک رای مصوبه ای به تصویب رسید که بر اساس آن 700 میلیارد تومان بودجه اضافی به مردم شهر تحمیل شد.
حافظی بیان کرد:در سال 91طبق تصمیم شهردار تهران قطعه زمینی حدود 50هزار متر مربع در منطقه 22تهران بدون انجام مراحل کارشناسی به قیمت هر متر مربع 152هزارتومان به موسسه ای خیریه واگذار شد که تا زمان ارائه گزارش آن به شورا در سال 94عملا در هیچ دفتری ثبت نشده بوده است .
وی گفت:طی سال های 92تا 95از محل اخذ 2 درصد عوارض ایمنی مبلغ 395میلیارد تومان درآمد حاصل شد که می بایست صرف خرید تجهیزات ،آموزش نیروهای آتش نشانی و توسعه ایستگاه ها شود که از این میزان فقط 197میلیارد تومان آن را به سازمان آتش نشانی تخصیص داده و همچنین موجب شد تا سیستم ارتباطات آتش نشانی هنوز هم بصورت آنالوگ انجام شود و همین ضعف در ارتباطات در حادثه پلاسکو موجب به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای خدوم آتش نشانی شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:تخلفات شهرداری این شهر در زمینه های مختلف اعم از واگذاری های بدون تشریفات قانونی ،عدم حسابرسی برخی از موسسات مانند موسسه املاک و مستغلات شهرداری ،عدم وصول میلیاردها تومان مطالبات شهرداری ،اختصاص تخفیف در اخذ عوارض تا حد 100درصد در برخی از نقاط تهران بدون مصوبه قانونی ،تصرف بسیاری از املاک شهرداری توسط افراد و نهادهای خارج از مجموعه شهرداری تهران ،عدم معرفی متخلفین مالی به دستگاه قضایی به حدی زیاد است که عملا موجب شد تابیش از نیمی از جلسات شورای شهر تهران غیر علنی و به دور از چشم رسانه ها و مردم برگزار شود.
این نشست دانشجویی به دعوت انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز و به مناسبت انتخابات برگزار شد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به طور همزمان جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
7379/ 2027 / 1876
خبرنگار: سعید فانی ** انتشار : غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.