تخت جمشید از آثار تاریخی به یادگار مانده از دوران هخامنشیان در مجموعه میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و در 55 کیلومتری شمال شیراز و در محدوده شهرستان مرودشت قرار دارد.
به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، سائوراب کمار در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، شیراز را یکی از شهرهای زیبا با ظرفیتهای برجسته فرهنگی و گردشگری در جهان دانست.
وی گفت: علاوه بر بازدید از جاذبه های بی نظیر شهر شیراز ، در این سفر به دنبال امکان سنجی همکاری سازنده و مفید دوجانبه در حوزه گردشگری هستم تا در نهایت، بستری مناسب برای تسهیل شرایط ورود گردشگران هندی به استان فارس و متقابلا گردشگران استان فارس به هند فراهم شود.
سفیر هند در تهران که برای نخستین بار در دوره ماموریت دیپلماتیک خود در ایران از مجموعه های تاریخی تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد دیدن کرده بود، اظهار کرد: تمایل دارم به زودی در سفر بعدی به استان فارس از مجموعه بی نظیر تاریخی - طبیعی بیشاپور در محور ساسانی بازدید کنم.
کمار با اشاره به شرکت در جشن نوروزگاه در تهران، این رویداد فرهنگی را در شناخت آداب و رسوم کشورهای حوزه نوروز و نزدیک شدن مردم این کشورها به یکدیگرسازنده دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این دیدار گفت: با توجه به نزدیکی فرهنگی دو کشور ایران و هند و حجم فزاینده حضور گردشگران خارجی ورودی به کشور و استان فارس و همچنین ثبت جهانی نوروز بین ایران و 11 کشور جهان، می توان از این فرصت ها بهره صحیح در مراودات فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری دوجانبه بهره گرفت.
مصیب امیری در ادامه، گزارشی از برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه در شیراز و هشت شهرستان دیگر استان فارس در نوروز امسال همزمان با سراسر کشور ارائه کرد.
وی نقش نوروزگاه را در احیای آیین های بومی و سنتی و آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با فرهنگ غنی کشور و استان فارس را مهم ارزیابی کرد.
3002/ 2027
تنظیم خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.