به گزارش ایرنا فرج الله رجبی شامگاه شنبه در آیین آغاز به کار ستاد انتخاباتی حسن روحانی در شیراز افزود: در مقابل آنها جریان اصلاح طلب بسیار قوی است که سال 92 از کاندیدای پرقدرتی به نام عارف رونمایی کرد و امسال نیز از نیرویی توانمند چون جهانگیری پرده برداشت.
وی اظهار کرد: ترس جریان اصولگرا نیز نه از انتخابات سال 96 بلکه برای انتخابات 1400 است که اصلاح طلبان در آن دست کم 2 کاندیدای مطرح و پرقدرت خواهند داشت.
نماینده مردم شیراز در ادامه گفت: حامیان دولت های نهم و دهم امروز نه روی دفاع از عملکرد آنرا دارند و نه حاضر به پذیرش مسئولیت آن هستند.
رجبی افزود: 12 سال پیش نسخه ای تقلبی از انقلابی گری و ولایتمداری در کشور طرح شد که بعضی آن را دولت امام زمان و برخی دولت پاکدستان خوانده و عده ای نیز هاله نوری گرد سرش می دیدند.
وی گفت: اما در نهایت دیدیم که همین دولت پس از هشت سال چه بر سر کشور آورد و آنرا تا لبه پرتگاهی عمیق پیش برد.
وی در پاسخ به برخی انتقادها و انتظارهای بیجا از توافق برجام گفت: کشوری که دولت روحانی تحویل گرفت بیماری بود که تمام بدنش آسیب دیده بود و امروز که با تدبیر و درایت دولت یازدهم این بیمار توان نشستن یافته، عده ای می گویند اگر برجام تاثیرگذار بوده چرا این بیمار، که تا دیروز در آستانه مرگ بود، قادر به شرکت در مسابقه دو نیست!

* برخی نامزدها به جای برنامه، شعار دادند
دیگر نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتخابات یک رقابت جدی است و حمایت ما نه از یک فرد بلکه از جریانی ریشه دار است که برخی تمام تلاش خود را برای به حاشیه راندن آن به کار بسته بودند.
بهرام پارسایی در خصوص نخستین مناظره نامزدهای انتخابات افزود: برخی از نامزدها بیشتر از این که برنامه ارائه کنند به شعار دادن پرداختند و افرادی نیز تلاش کردند تا وابستگی خود را به دولت های نهم و دهم انکار کنند که این نشانگر مشکلات و ناکارآمدی آن دولت بود.
وی ادامه داد: کسانی که در این کشور مسئولیت های مهم غیر اجرایی داشتند نظر خود در خصوص اعترافات سعید مرتضوی را بیان کنند و شفاف بگویند که در جرم های انجام شده چه نقشی داشته اند و یا نظرشان در مورد تعطیلی غیرقانونی سخنرانی ها و کنسرت های مجوزدار چیست؟
پارسایی، افراد دارای روحیه امنیتی را شایسته ریاست جمهوری ندانست و افزود: این گونه افراد قدرت تحمل نظر مخالف را ندارند که به عنوان نمونه دیدیم با سایتی که در خصوص املاک نجومی سئوال کرده بود چه کردند و با اعمال فشار و لابی گری اجازه ندادند که بحث تحقیق و تفحص از شهرداری هم تصویب شود.
او ادامه داد: در این مناظره بر خلاف نظر برخی از کاندیداها که مدعی شدند با دولت های نهم و دهم هیچ ارتباطی ندارند دیدیم که 'بگم بگم' های آنها و نوع برخوردشان در مناظره چیز دیگری را ثابت کرد.
وی افزود: طراح بحث چهار درصد و 96 درصد بهتر است قبل از هر چیز اعلام کند که خودش جزو کدام دسته است.
پارسایی تصریح کرد: وقتی شهردار تهران علاوه بر هدایا، بن چهار میلیون تومانی می دهد بگوید که از کجا آورده؟ اگر از جیب خودش می دهد که جزو همان 4 درصدی ها است و اگر از شهرداری داده که حق کارگران و کارمندان زحمتکش این مجموعه است.

* رعایت قانون، اولویت ستادهای روحانی
رئیس ستاد انتخابات روحانی در استان فارس نیز، رعایت قانون را از اصلی ترین برنامه های ستاد انتخاباتی وی دانست و گفت: همه فعالان ستادهای روحانی باید از اقدامات خلاف قانون و همچنین کارهایی که احیانا موجب نگرانی متدینان می شود، پرهیز کنند.
عبدالحمید معافیان، پرهیز از تخریب دیگر کاندیداها را از دیگر سیاست های راهبردی ستاد حسن روحانی عنوان و بیان کرد: نباید اقدامی کرد که بین مردم خصومت به وجود بیاید چرا که اخلاق مداری سرلوحه کار این ستاد است.

* بازگشت 10 درصد روش های دولت گذشته نیز فاجعه بار خواهد بود
استاندار فارس در دولت اصلاحات نیز، با اشاره به آسیب های بسیاری که دولت های نهم و دهم به کشور وارد کردند، گفت: اگر 10 درصد از افکار، منش و روش های آن دولت ها بخواهد به کشور بازگردد یک فاجعه بزرگ روی خواهد داد.
محمدابراهیم انصاری لاری، اقدامات دولت تدبیر و امید را قابل توجه خواند و افزود: وضع کشور در زمانی که دولت یازدهم امور را در دست گرفت به حدی بحرانی بود که کسی انتظار نداشت دولت روحانی بتواند ظرف چهار سال همه مسائل را حل کند بلکه در گام اول نیت روی کار آمدن یک دولت دانا، توانا و درستکار بود که محقق شد.
وی تصریح کرد: در حقیقت همین قدر که با همت دولت یازدهم اندیشه های خرافی و توهمات کودکانه طرد و دفع شد، خود یک اقدام بزرگ بود.
وی ادامه داد: دوره جدید انتخاب دکتر روحانی دوره بهره برداری از میوه تدبیر و ثمرات امید خواهد بود، چیزی که بذر آن در دوره گذشته کاشته شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
6122/2027/5132
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.