به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، شنبه در همایش ورسای دادگستری و دادستان های استان فارس در شیراز اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند، افزایش مشارکت مردم باعث می شود که بیگانگان چشم طمع به کشورمان نداشته باشند به همین سبب باید تلاش کنیم تا زمینه مشارکت پر شور و حداکثری مردم را رقم بزنیم.
استاندار فارس گفت: حضور مردم برای شرکت در هر 2 انتخابات پیش رو بسیار حائز اهمیت است و بنا به فرموده رهبری، مبادا انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای باشد که انتخابات شوراهای اسلامی را تحت الشعاع قرار دهد.
افشانی بیان کرد: مهمترین وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات، قدرت انتخاب است و ما باید بکوشیم هر روز این قدرت انتخاب بیشتر از دیروز باشد.
وی افزود: قدرت انتخاب، مساله ای است که در جهان امروز بسیار مورد توجه است و مهم ترین شاخص توسعه یافتگی قلمداد می شود از این رو برای متولیان و برگزار کنندگان انتخابات هیچ موضوعی نباید مهم تر از تقویت نهاد انتخابات باشد.
افشانی گفت: همچنین انتخابات می تواند باعث افزایش سرمایه اجتماعی شود و اعتماد مهم ترین شاخص سرمایه اجتماعی است و اگر ما انتخابات را به گونه ای برگزار کنیم که حقوق انسان ها رعایت شود همین امر جلب اعتماد مردم را در پی دارد و در نهایت منتج به تقویت نهاد انتخابات می شود.
استاندار فارس، آشنایی به قانون را برای همه دست اندرکاران و برگزارکنندگان انتخابات امری ضروری دانست و بیان کرد: از تمام فرمانداران و بخشداران برای شناخت کامل قانون انتخابات، امتحان گرفته شده است.
وی ادامه داد: برای ما مهم این است که در گام نخست، انتخاباتی سالم و ایمن برگزار و از فردای برپایی این رویداد مهم، همگان تمام وقت خود را صرف عمران، آبادانی و توسعه این استان کنیم.
افشانی افزود: با همدلی که بین اعضای شورای تامین این استان وجود دارد، تمام تمهیدات لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات پیش رو بررسی شده و می شود و همه اعضا برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی (هفتم اسفند 94) مصمم هستند.
وی گفت: میزان مشارکت مردم استان فارس در انتخابات مجلس شورای اسلامی از متوسط کشور بالاتر بود و این استان به لحاظ امنیت و آرامش، حین و بعد از برگزاری انتخابات در زمره استان های برتر کشور معرفی شد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.

**لازمه مطالبه گری، آشنایی مردم به حقوقشان است
استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود، رعایت و التزام به قانون را یکی از دستاوردهای مهم بشر در جامعه مدنی دانست و افزود: در جامعه مدنی مبتنی بر قانون، ما به جای من مطرح است، رئیس جمهور به جای رئیس قبیله و پادشاه می نشیند و از همه مهم تر، خرد جمعی جایگزین خرد فردی می شود.
رئیس شورای تامین استان فارس افزود: مهم ترین ابزار چنین جوامعی، قانون است و رعایت قانون، لازمه حیات توام با کرامت و عدالت است.
افشانی اضافه کرد: عدالتخواهی، مبارزه با تبعیض و بیدادگری باعث شد تا انسان ها قوانینی را وضع کنند تا از این طریق بتوانند در کنار هم و با حفظ حرمت و رعایت حقوق یکدیگر زندگی کنند و بشر برای این دستاورد مشقت ها و سختی های بسیاری متحمل شده است.
استاندار فارس گفت: تا زمانیکه قانون حاکم نشود تلاش ها برای توسعه هیچگاه نتیجه بخش نخواهد بود و اگر قانون حاکم شد جامعه مسیر توسعه را گام به گام طی خواهد کرد.
افشانی ادامه داد: یکی از وظایف ما این است که مردم را با حقوقشان آشنا کنیم زیرا در این صورت است که آنها برای رسیدن به این حقوق مطالبه گر خواهند شد.

** مدیران، شرایط سرمایه گذاری در فارس را آسان کنند
استاندار فارس، در قسمت دیگری از سخنانش گفت: این استان در سال 95 عملکرد خوبی در حوزه های مختلف داشته که از جمله آنها کاهش یک درصدی میزان بیکاری است به گونه ای که نرخ بیکاری در این استان از متوسط کشوری پس از 12 سال، یک درصد کاهش یافته و به رقم 11.4 درصد رسیده است.
افشانی افزود: این موفقیت مرهون تلاش های شورای تامین این استان است زیرا سرمایه گذار مکانی را برای سرمایه گذاری برمی گزیند که دارای امنیت و آرامش باشد.
استاندار فارس گفت: در سالی که به عنوان ' اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال' نامگذاری شده است، مدیران دستگاه های اجرایی این استان باید شرایط را برای سرمایه گذاری آسان کنند تا بتوانیم در پایان سال 96 در زمینه ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری، کارنامه بهتری ارائه دهیم.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.