به گزارش ایرنا عطا الله زمانی، پنجشنبه در همایش مشترک هم اندیشی مدیران بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک فارس در شیراز
افزود: سال های گذشته نیز استان فارس با صدور 258 هزار جلد سند روستایی و 20 هزار جلد سند شهری، جایگاه برتر کشور را در حوزه صدور اسناد از آن خود کرد.
وی، اظهار داشت: از زمان صدور اسناد مالکیت برای مناطق شهری و روستایی تا کنون 276 هزار و 467 سند مالکیت در مناطق شهری و روستایی استان فارس صادر شده و در برنامه امسال نیز صدور چهار هزار جلد سند روستایی و 6 هزار جلد سند شهری پیش بینی شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه صدور سند در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت یک مطالبه همگانی است، گفت: هم اینک 13 درصد از مناطق شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 66 درصد از مناطق روستایی استان فارس دارای اسناد مالکیت هستند و به مرور از شمار روستاهایی که اسناد در آنها صادر می شود کاسته و به شمار شهرها اضافه می شود.
وی، گفت: اعطای سند مالکیت به واحد های مسکونی روستایی، مزایایی مانند ماندگار شدن روستاییان در روستاها و کاهش مهاجرت، قانونمند کردن معاملات و کاهش اختلافات ملکی، آسان شدن روند وثیقه گذاری و ایجاد انگیزه برای توسعه روستایی را در پی دارد و به همین سبب بنیاد مسکن واگذاری اسناد مالکیت در 380 هزار واحد مسکن روستایی را در دستور کار خود دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: برنامه سال 96 و سال های آتی بنیاد مسکن این است که در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی صدور اسناد در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت با مشارکت بنیاد مسکن انجام شود.
مدیر کل بنیاد مسکن فارس در بخش دیگری از مطالب خود بر لزوم سند دار شدن املاک قانونی بنیاد مسکن و اراضی تصرفی از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: صدور اسناد برای این اینگونه اراضی و املاک موجب می شود که در دعاوی حقوقی، بنیاد مسکن آسان تر بتواند از حقوق عمومی دفاع کند.
در این همایش، مدیران بنیاد مسکن و مسئولان ثبت اسناد و املاک فارس به ارائه نظرات و دیدگاه های کارشناسی، مرور برنامه های اعطای اسناد در سال 96 و اتخاذ تدابیر برای رفع تنگناها و چالش ها پرداختند.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.