به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی دوشنبه در جریان بازدید از روند اجرای طرح ساخت تصفیه خانه شهر جدید صدرا افزود: البته انتظار من از میزان پیشرفت پروژه از آنچه که امروز گزارش داده شد بیشتر بود.
وی ادامه داد: کار مطالعات، طراحی و برآورد هزینه پروژه باید قبل از به زمین خوردن کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن (خرداد 95) انجام می شد و امروز و در این جلسه راجع به بحث طراحی و نقشه اجرایی صحبت نمی شد.
استاندار فارس، با اشاره به قول مجری پروژه فاضلاب شهر صدرا مبنی بر تکمیل این پروژه تا تیرماه 97 تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی پروژه به نظر می رسد امکان بهره برداری سریعتر از این پروژه وجود ندارد و تیرماه سال آینده زمان مناسبی است.
افشانی گفت: مسائل مربوط به تامین اعتبار پروژه را نیز با جدیت دنبال می کنیم به شرطی که پیشرفت پروژه طبق برنامه زمان بندی و مناسب باشد.
وی گفت: اگر بنا است که این پروژه به روش EPC اجرا شود و تمام فرایند و مراحل کار بر عهده یک پیمانکار باشد، بنابراین امکاناتی هم باید از سوی پیمانکار تامین شود.
در پروژه هایی که به روش EPC (Engineering/procurement/construction) (مهندسی، تامین کالا و ساخت و اجرا) اجرا می شود، تمام فعالیت های لازم برای اجرای آن پروژه از مرحله طراحی و مهندسی تا تدارکات و ساخت نهایی بر عهده یک پیمانکار گذاشته می شود .
استاندار فارس ادامه داد: اجرای این پروژه با توجه به نقش حیاتی آن و برای رفع بوی نامطبوعی که شهروندان را آزار می دهد و همچنین برای حفظ طبیعت و پساب موجود که یک ثروت ارزشمند محسوب می شود امری ضروری است.
افشانی گفت: به رغم اینکه طی ماههای اخیر شاهد بارش های خوبی بودیم اما برای آبیاری فضای سبز، مصارف صنعتی و در بخش هایی از کشاورزی، به شدت نیازمند پساب هستیم.
استاندار فارس اضافه کرد: انتظار ما این است که برای اجرای پروژه فاضلاب صدرا برنامه زمان بندی مشخص شود و این پروژه در مقطع کنونی هر 15 روز کنترل شود و پس از آن به شکل هفتگی و در ماههای پایانی نیز به شکل روزانه کنترل شود تا پروژه افتتاح شود.
شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع است.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.