معاون امور اقتصادی استانداری فارس در حاشیه این جلسه گفت: بدهی به دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز و بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی به بانک ها از جمله درخواست های مدیران این واحدها برای رفع مشکلاتشان بود که با 8 مصوبه تلاش کردیم تا این مشکلات حل شود و واحدهای تولیدی بتوانند به فعالیت خود با حداکثر ظرفیت ادامه دهند. یدا... رحمانی با بیان اینکه در 129 جلسه قبلی ستاد رفع موانع تولید، مسایل و مشکلات 831 واحد تولیدی و صنعتی مطرح شد، افزود: این جلسات 1299 مصوبه داشت و طبق آخرین گزارش ها، مشکل 472 واحد تولیدی که 57 درصد این واحدها را تشکیل می دهد، حل شد.
وی درخصوص سایر واحدهای تولیدی که هنوز مشکلاتشان رفع نشده، گفت: به جز 70 یا 80 واحد تولیدی که مشکلات خاص و پیچیده ای دارند، سایر واحدهای تولیدی به مرور رفع مشکل خواهند شد.
رحمانی با اشاره به اینکه طرح رونق تولیدی نیز در قالب همین ستاد در حال اجراست، گفت: 3200 واحد تولیدی در مهلت مقرر برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سایت بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد 1200 واحد به بانک ها معرفی شدند و بالغ بر 700 واحد برای دریافت تسهیلات مورد تائید بانک ها قرار گرفتند.
وی بیان داشت: در نهایت تاکنون 447 واحد تولیدی موفق به دریافت حدود 600 میلیارد تومان تسهیلات شدند.
معاون استاندار فارس با اشاره به شرایط ویژه تسهیلات طرح رونق تولید، گفت: تسهیلات این طرح شامل واحدهایی که به دلیل بدحسابی با بانک ها در لیست سیاه قرار گرفته بودند نیز شد و دستورالعمل های خاصی که برای اجرای طرح مذکور صادر شد باعث گردید واحدهای تولیدی بدون کمترین مشکلی تسهیلات دریافت کنند.
وی با یادآوری سهم فارس در تسهیلات رونق تولید، گفت: فارس توانست 115 درصد سهم خود را از محل این تسهیلات جذب کند، این در حالی است که میانگین جذب آن در کل کشور 60 درصد بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 627000
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.