به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس زهرا احمدی‌پور عصر امروز در بازدید خود از بافت فرهنگی‌تاریخی و مسجد جامع عتیق شیراز، اقدامات حفاظتی و مرمتی انجام‌شده در این اماکن را بررسی کرد.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین در جریان بازدید از بافت فرهنگی‌تاریخی شیراز از اقامتگاه بوم‌گردی «سووشون» در این بافت دیدن کرد.
این اقامتگاه بوم‌گردی از نخستین اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس است که با چهار اتاق، 12 نفرشب اقامت ظرفیت دارد. در این اقامتگاه بوم‌گردی غذاهای محلی و نوشیدنی‌های سنتی شیراز به میهمانان و گردشگران عرضه می‌شود.

به‌گفته مدیر «سووشون» این اقامتگاه بوم‌گردی 9ماهه اول سال 2017 توسط گردشگران اروپایی که اغلب از کشورهای هلند، ایتالیا و فرانسه هستند رزرو شده است.

 احمدی‌پور همچنین از بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سرای مشیر، واقع در بازار وکیل شهر شیراز که صنایع‌دستی اصیل و سنتی استان فارس را عرضه می‌کند، بازدید کرد.

این بازارچه دائمی صنایع‌دستی شامل 13 باب مغازه را اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در اختیار اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی این استان قرار داده تا آثار و تولیدات صنایع‌دستی منطقه را به‌طور مستقیم از تولیدکننده به دست مصرف‌کننده برساند.

این اقدام به‌منظور توسعه صنایع‌دستی استان و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام شده است.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین از کارگاه نقره‌سازی و تراش سنگ‌های قیمتی در بازار مشیر بازدید کرد و با مدیر این کارگاه به‌گفت‌وگو نشست.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 623992
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.